Brokken steen - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Brokken steen - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Brokken steen

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 December 2006 | Honduras, Tegucigalpa

Hallo!

Het heeft even geduurd maar ik ben er weer! Mijn ´laatste´dag in Antigua was erg gezellig. Dit is alweer bijna een week geleden (29 november). We hadden voor de gelegenheid bij een traiteur gebraden kippetjes gekocht, Franse kaasjes en bruin brood (mmmm!). Salade en wijn erbij en we hadden een heerlijk maaltje wat we met Donnelly, Angelina en Felix hebben opgegeten. En als klap op de vuurpeil, een crepe met nutella na! Helaas ontdekte ik dit, door een Fransman gerunde, crepe tentje pas heel laat maar wat was ie weer lekker!! Na het eten op naar Frida´s voor Ladies night. Mojito´s voor 5 quetzales (50 cent). Samen met Gesa, John, Donnelly, Angelina, Robert en de leraren Selvyn en Maira. 2 Kinderen van de familie waar John en Gesa verblijven kwamen nog na en heb de merengua gedanst met de 20-jarige zoon des huizes, geprobeerd te dansen in ieder geval! Op weg naar huis werd ik door een voorbij rijdende jongen op een scooter in mijn bil geknepen. Tja, waar waren al die gewapende mannen toen??? :-)

Om 4 uur (´s morgens)werd ik opgehaald om met een mini-busje naar de Maya ruïnes van Copan te gaan. In dit busje zaten Klaas en Licia, een Nederlands- Italiaans stel uit Utrecht. Met hen ben ik de volgende 2 dagen opgetrokken. Na aankomst in Copan Ruinas (wat het dorp is, de ruïnes zelf heten gewoon Copan, erg duidelijk inderdaad!) ingecheckt bij Hotel Via Via. In Copan Ruinas was het een stuk warmer dus we hebben heerlijk door het dorpje geslenterd, lekker geluncht en verder weinig gedaan. ´s Avonds lekker gegeten en een borrel gedronken en de dag erna naar de ruïnes.

Deze ruïnes zijn dus oude bouwwerken van de maya´s en erg indrukwekkend. We waren vroeg gegaan om de hitte en de massa´s toeristen te vermijden maar we hadden niks van dat alles. Het was dus en niet druk en bewolkt met zelfs regen zodat we onder een of andere ruïne hebben geschuild.

Maar, het was de moeite waard, gaaf om te zien!

´s Middags ergens geluncht en toen de busreis voor de dag ern geboekt. Dit was bij Casa Sola, bij een stokoud vrouwtje thuis in de woonkamer dat erg traag en doof was! Dus, daar zat ze, al druiven etende (en de pitjes in haar schoot uitspugende), een Spaanse Jerry Springer kijkende, mijn voucher uit te schrijven. Het is een wonder dat het goed ging!

Daarna zijn we maar aan aan de borrel gegaan, bij het Happy Hour van een kroegje in de buurt. Op tijd weer naar bed want om 7 uur vertrekt de bus weer!