Schildpadden en Rasta-mannen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Schildpadden en Rasta-mannen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Schildpadden en Rasta-mannen

Door: Turtle Girl

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 December 2006 | Belize, Caye Caulker

Na mijn verhaal van de vorige keer (het duurde even want ik moest op het strand liggen!) heb ik inderdaad 2 duiken gereserveerd voor de dag erna (Jante gaat snorkelen) en maar weer een borrel gedronken en een brownie gekocht bij de 'Cake man'. We hebben voor iedereen bijnamen verzonnen (voornamelijk de locals) en 'man' spreek je dan uit als het Jamaicaanse (Nederlandse ) 'man' (niet in 't Engels dus). Zo hebben we de 'Science Man' vernoemd naar een klein science project dat we hebben gestart om uit te zoeken waarom al die rasta-mannen hun broek half op de kniën hebben hangen, of het comfortabel is en hoe het daar zo blijft hangen (guess why!? :-). De Science-man is de eerste die we bij ons 'project' hebben betrokken. Verder hebben we Harry de 'Lobster man' genoemd (uitleg volgt) en zo hebben we er veel meer. Jante kreeg de bijnaam 'Cool Kid' en ik 'Turtle Girl'.

Want.... ik heb 2 schildpadden gezien tijdens het duiken maandag!!! Heel, heel cool. We hebben ze een tijdje gevolgd en zelfs aan kunnen raken (het schild is erg ruw) en toen verder met rust gelaten. Verder was het duiken niet heel bijzonder qua vissen en kleuren. Het snorkelen schijnt beter te zijn hier maar zij hebben geen schildpadden gezien!!

En, mijn geluk kon niet op, de zon scheen!! Om een uur of 5 was ik terug van het duiken en Jante was net terug van snorkelen. Effe gedoucht en een borreltje en nacho's bij 'Herbal Tribe' gedaan. Harry kwam erbij zitten en nodigde ons uit om bij hem zelf-gevangen kreeft (d.m.v. free-dive) te komen eten die avond. En het was heeeeeerlijk!! Kreeft in een curry-kokos saus met kokos rijst. Met Harry en een paar andere rasta-gasten die daar woonden gegeten (velen wonen in een klein kamertje met een gedeelde keuken. Gegeten en geleefd wordt er buiten). Natuurlijk deden de jointjes de ronde (al die rasta's lijken te roken, schijnt bij de cultuur te horen?). Maar, no worries, ik heb het niet gedaan...

Na het eten naar de Ocean Bar en door naar de I & I Reggaebar, dat is een bar met hangmatten en schommels onder een rieten dakje. In de stromende regen terug naar huis, ik was klets- en kletsnat...

Dinsdag 12 december

Mooi weer!!! Dus, na het ontbijt op naar het strand bij 'The Split' aan de noordkant van het eiland. The Split is een stuk zee dat 2 stukken eiland verdeeld. Vroeger hoorde dit bij elkaar maar Hurricane Hattie heeft dit in 2-en gesplitst. We hebben op resten pier gelegen (die in 2001 deels verwoest is door een andere hurricane) en lekker gezond en gezwommen (en een zeester uit het water gehaald). De Music Man (loopt altijd met zijn I-pod in de speakerset in een rugzakje rond) kwam effe buurten en vroeg of we 's middags langs kwamen want hij en Harry gingen een BBQ verzorgen voor een groep Nederlanders van Shoestring. Dus, met kokosrum, cola en wat biertjes gekeken hoe de mannen het eten aan het voorbereiden waren. Later op t strand wat meegeholpen en de groep bekeken (en net gedaan alsof ik geen Nederlandse ben, ha ha).

Woensdag 13 december

Wederom mooi weer! Weer naar het strand en dit keer op het iets comfortabelere zand gelegen. Zonsondergang bekenen op het strand bij de 'Lazy Lizzard' bar en met de lokale (heel mooie) kindjes gespeeld.
Nog een ander Nederlands meisje leren kennen (Marja). Een lekker visje gegeten (Red Snapper met banana chutney) en daarna maar weer de kroeg in. Tja, het leven hier is niet heel erg spannend maar wel erg leuk!!).

Donderdag 14 december

Helaas weer wat regen tot een uur of 2. Dus laat op, ontbeten en een drankje gedaan bij de Rasta Pasta bar (we wilden eigenlijk thee wat ze niet hadden dus toen maar een biertje gedaan. Ach ja, het was al 1 uur geweest!). Een beetje gekletst met de barman (de Rasta-Pasta Man) en een Amerikaanse vrouw die hier een koffie-tentje runt. Opeens vroeg zij aan de barman of hij voor ons (Jante en mij) wilde koken vanavond. Tja, daar kon ie natuurlijk moeilijk 'nee' tegen zeggen. Dus, als hij de vis kan vinden wordt er vanavond wederom voor ons gekookt! Ik houd jullie op de hoogte!

Helaas ga ik morgen weer richting Antigua. Daar ben ik nog 2 nachtjes en zondag vlieg ik weer naar huis. Deze 6 weken zijn helaas voorbij gevlogen! Goed, nog 2 daagjes!!

kus!

• 15 December 2006 - 07:27

José:

Wat zal dat een overgang worden, als je in het inmiddels koude(re) Nederland bent! Waar je zelf moet koken!!
    Trouwens: waar blijven de foto's??
    Tot de volgende week.
    Mama en papa.

• 15 December 2006 - 09:26

Lob:

Hi babe!
    jammer dat het er bijna op zit! Time flies when you're having fun!
    Tot volgende week!
    Kus