Laatste dagen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Turtle Girl

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 December 2006 | Belize, Caye Caulker

Helaas, helaas, er is niet voor ons gekookt donderdagavond (hij kon geen vis vinden???). Maar, we hebben toch heerlijk gegeten aan een picknick-tafel op het strand met barracuda en kreeft van de bbq. Inmiddels had Jante ons opgegeven voor de limbo-wedstrijd die die avond in de disco werd gehouden. Nou, dat veel toch tegen. Ach ja, we kregen er een gratis shotje tequila bij dus dat maakte weer veel goed. Ik denk graag dat ik te lang ben om goed te kunnen limbo-dansen! Jante was er wel erg goed in en had een gedeelde 1e plaats!

Na de disco nog even naar de Ocean Side bar waar ook een band optrad. Lekker gekletst met Rasta´s en non-Rasta´s (toeristen) en nadat de kroeg om 2 uur dicht ging, zijn we buiten met een aantal personen en biertjes verder gegaan tot een uur of 4.

Vrijdag weer vroeg op om de boot van half 9 te halen naar Belize City. Van daaruit de bus naar Flores. Onderweg (na de grens) belandden we op een modderweg, die er nog niet was op de heenweg, waar we al glibberend en glijdend overheen moesten. Op een gegeven moment zaten we vast en hebben we met z´n allen (2 Duitsers, 2 Amerikanen, 2 Guatemalteekse vrouwen en ik (op teenslippers)) moeten duwen om over een heuvel te komen! Maar het lukte wel! De 2e keer duwen ging wat moeilijker en uiteindelijk zijn we omhoog getrokken door een grote caterpillar tractor die tegelijkertijd ook 2 vrachtwagens omhoog trok. Nadat de ketting 3 x was losgeraakt waren we dan eindelijk boven... Poe poe...

Om half 4 was ik dan eindelijk in Flores/Santa Elena en toen ben ik met een ander busje, via de pinautomaat, naar het vliegveld gebracht waar ik om 5 uur een vlucht naar Guatemala City heb genomen (de naam op het ticket was ´Raquel V.´, meer was blijkbaar niet nodig want mocht gewoon boarden!). Om half 9 was ik eindelijk weer in Antigua (spitsuur in Guatemala City) en ben ik terug gegaan naar mijn 'oude huis´.