Verkouden of ziek? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Verkouden of ziek? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Verkouden of ziek?

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 November 2006 | Guatemala, Antigua

mmm, is het toeval dat ik verkouden ben geworden, 1 dag nadat ik ben begonnen in het ziekenhuis? Ach ja, het is maar een verkoudheid zullen we maar zeggen...

Ik zal nog wat meer info over het ziekenhuis geven. Dit ziekenhuis is namelijk een door de katholieke kerk opgezet ziekenhuis voor de armen en de verstotenen. Ik denk (hoop) dat niet alle ziekenhuizen onder deze omstandigheden hoeven te opereren. Ik heb niet het idee dat ik heel veel doe alhoewel een wandelingetje met 1 van de patienten voor hen al een wereld van verschil maakt (dat hoop ik dan maar). De patienten varieren van heel ziek (mentaal en fysiek/bedlegerig) tot rolstoel gebonden maar wel mentaal ok. Soms moet ik erg om mnezelf lachen want dan sta ik tussen 2 bedden met dames die geestelijk niet alles meer bij elkaar hebben en dan probeer ik in mijn beste Spaans een praatje met ze te maken. Dat is nog niet zo makkelijk gezien zij niet goed (en duidelijk) praten en ik dus de helft niet versta. Ik knik dan maar en lach eens vriendelijk maar heb geen idee waar ze het over hebben. Dan zeg ik nog maar eens hoe ik heet en vraag hoe zij heten. Tja, je moet wat!

De excursie naar het koffiemuseum was leuk en interessant. Leuk om te zien wat het proces van koffie is voordat het in ons kopje zit! En, wat een lang proces is het! Verder had dit museum een gedeelte met kostuums en instrumenten van de Maya{s. ook leuk. De gids was gewend aan studenten want hij sprak erg langzaam en duidelijk zodat we het allemaal goed konden volgen.

Vanavond ga ik eten met een Amerikaanse vriendin van Noor en Shawn. Zij woont en werkt hier in de buurt voor het peace corps. We gaan weer naar Panza Verde en die band van vorige week (Buena Vista de Corazon) treedt daar weer op. Eens kijken of ik een cd-tje kan scoren.

Morgen ga ik met een Duits meisje van school (en misschien nog een Zweedse jongen die ik heb ontmoet bij de rondleiding in het ziekenhuis) naar Lake Atitlan. Dat schijnt een van de mooiste meren ter wereld te zijn. Zoals het in de Lonely Planet staat: Believe in love at first sight? You might after beholding this majestic lake ringed by volvanoes.

Dat mag ik niet missen toch?

Tot snel, bedankt voor jullie reacties en ik zal proberen volgende week foto{s te plaatsen.

xR

  • 17 November 2006 - 08:25

    José:

    Je krijgt heel veel groeten van oma, die je belevenissen met veel belangstelling volgt. Heel veel groeten van hgaar.Ze vindt het erg alles over je te horen.

  • 17 November 2006 - 11:43

    Susan:

    Beterschap!!

  • 17 November 2006 - 16:57

    Andrea:

    Beterschap wijffie! hou je taai dikke zoen x

  • 19 November 2006 - 10:02

    Susan:

    Joost heeft z'n eerste rapport gekregen. Hij is er apetrots op. In het begin had hij wat moeite met lezen maar nu gaat het als een trein!
    xxx, Susan

  • 20 November 2006 - 15:51

    Yvonne:

    Lekker snotten! Leef en doe je ook weer een beetje met ons mee.
    Doei x

  • 20 November 2006 - 17:35

    Bas Kunkels:

    Raji,

    Het is heel normaal dat je verkouden bent. Toen ik pas, via mijn werk, in ziekenhuizen rond liep was ik ook heel vaak ziek. Schijnt normaal te zijn. Niets aan de hand dus, sterker nog, je immuunsysteem wordt er sterker van.
    Succes nog.
    Bas

  • 20 November 2006 - 19:55

    José:

    Ik bedoelde in het vorige berichtje natuurlijk dat oma het erg LEUK vindt alles over je te horen.
    Gisterochtend hebben Tim en Marëlle een dochter gekregen. Ze heet: Kris. Bijna 8 pond en alles pico bello in orde.
    Dag schattebout. Groeten van papa,
    mama.

  • 20 November 2006 - 21:09

    Marie-Claire:

    Hoi Rachel,
    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt,we leven met je mee....
    Veel groetjes,
    Wiel & Marie-Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Guatemala, Belize & Honduras

Recente Reisverslagen:

17 December 2006

Laatste avond

16 December 2006

Terug in Antigua

16 December 2006

Laatste dagen

15 December 2006

Schildpadden en Rasta-mannen

09 December 2006

Tropisch eiland...in de regen...
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: