Effe naar Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Effe naar Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Effe naar Maleisie

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 Mei 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ben gister heel even naar Maleisie geweest, wat een mooi land!

Moest een stempel halen in mijn paspoort om weer even in Thailand te mogen zijn, dus dan boek je gewoon een 'visa run'.

Gister om 9 uur met de ferry van PP naar Krabi, daar werd ik opgewacht door man-met-mijn-naam-op-bord om met een mini-bus naar Krabi-stad te gaan. Daar overgestapt op een andere mini-bus op weg naar Had Jay. In Had Jay (nog steeds Thailand) snel een douane formulier invullen en de taxi in die me naar de grens bracht. Eerst uitstappen om Thailand uit te komen met een douanier die vroeg hoe groot ik was, erg professioneel (groter dan hij in ieder geval!), terug de taxi in, Maleisie in, U-turn en Maleisie weer uit. Had niet eens tijd om een foto te maken! Auto weer uit in Thailand, formuliertje iunvullen et voila! Weer een stempel voor 60 dagen.

Met de taxi terug naar Had Jay, naar het busstation, en heb daar maar 360 Baht (7,50 euro) bijbetaald voor de VIP- bus want die ging een uur eerder en zou dus ook een uur eerder aankomen (half 12 's avonds i.p.v. half 1). Dat laatste viel alleen tegen want hij kwam ook om half 1 aan maar, daarvoor had ik wel oploskoffie met een oreo-koekje, een ligstoel en een dekentje!

Terug in Krabi een paar biertjes gedronken met Peter (die in april een paar dagen bij ons had gewerkt) en toen naar bed.

Nu ben ik dus nog in Krabi (raar om ineens weer in een echte stad te zijn met auto's en wegen!). Het voordeel? Heb net een echte Latte gehad, de eerste sinds ik in Thailand ben, lekker!

Vanmiddag neem ik de ferry terug naar PP. Ook het aanvraagformulier voor mijn Dive master pasje gepost, schijnt op het vasteland een stuk sneller te gaan dan op PP.


Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste duikers begeleid als Dive Master, 5 gelijk. Het ging goed alleen moet ik er wel aan wennen dat je overal op moet letten (de weg/route, hoeveel lucht iedereen nog heeft en als er een groot verschil is, beslissen om met een deel eerder naar boven te gaan om met de rest nog effe verder te gaan, interessante vissen zoeken en aanwijzen, etc.). Ook heb ik mijn eerste opfriscursus gegeven aan een meisje dat al jaren niet meer gedoken had (maar wel haar brevet heeft), eerst wat theorie vragen met haar doorgenomen en toen het zwembad in om een aantal oefeningen te doen. Ook dat ging goed en was erg leuk om te doen.

De foto's van de snorkeltest komen later vandaag of morgen. Heb ze gekregen maar heb de memorystick nu niet bij me. Bereid je maar vast voor...

RX

  • 16 Mei 2007 - 06:45

    Rutger:

    Hi Babe,
    Zit je in Krabi of Ou Nang? Au Nang is aan de kust en daar kan je een bootje nemen naar paradijs. Als je daar bent moet je dat doen! Het heet Rayley Beach, zoek maar op in je LP. 15 minuten van Au Nang dus met de boot. Sciereilandje met 3 stranden, vooral de meest verre is lovely.
    Have fun!
    XR

  • 16 Mei 2007 - 18:22

    Susan:

    We willen meer foto's!!!!!!!!!!

  • 17 Mei 2007 - 08:29

    Patrick Smit:

    Hey Rachel,

    volgens mij ammuseer jij je wel in Azië. Geniet ervan!

    Gr. Patrick

  • 18 Mei 2007 - 09:03

    Helene:

    Ga je ons ook duikles geven in A'dam in je badkamer in bad??

  • 18 Mei 2007 - 17:53

    Juji:

    Ach, in ieder geval een prikkertje erbij, zullen we maar zeggen! Alhoewel het aardig discutabel is......
    Wel leuk dat je gelijk aan de slag kan met je Divemasterdiploma. Zet maar alvast wat leuke routes uit voor over 2 weken!

    x

  • 19 Mei 2007 - 09:36

    Juji:

    PS Er mogen/kunnen nog meer foto's bij ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: