Romantisch - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Romantisch - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Romantisch

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 Juni 2007 | Thailand, Railay Beach

Na aankomst in Bangkok om 8 uur gingen we naar het kantoor van Continental om het ticket van Shari te wijzigen. De medewerker daar kon ons vertellen dat onze vlucht naar Krabi vanaf het oude vliegveld zou vertrekken (die vlucht hadden we online geboekt maar nergens stond vanaf welk vliegveld). Dus, nadat het ticket min of meer was geregeld, in de taxi naar Don Mueng vliegveld. Daar bleek dat onze vlucht helemaal niet vanaf dat vliegveld ging maar vanaf het nieuwe!

Vloekend en tierend met de lokale bus (de vlucht zouden we toch niet meer halen) naar het andere vliegveld. Na wat discussie met de medewerker achter de balie ("Maar al onze vluchten vertrekken vanaf dit vliegveld!", alsof wij dat wisten) konden we voor een wijzigingsbedrag de volgende vlucht nemen. Dus, 3 uur later dan gepland kwamen we aan in Krabi en een uur later zaten we in een longtailboot naar Railay Beach. Het was laagtij dus de boot kon niet dicht bij land komen. Over een smalle pier die zo'n 10cm onder water lag, rugzakken op de rug, kwamen we aan land.

We besloten naar Sand Sea resort te gaan, een redelijk luxe en duur (voor Thaise begrippen) hotel. De rest van Railay was ook best prijzig (relatief gezien), zelfs duurder dan PP! Maar goed...

Tijd voor nog een uurtje in en rond het zwembad en een erg mooie zonsondergang.

Daarna gegeten, massage en een cocktailtje op een matje op het strand bij kaarslicht (had romantisch kunnen zijn.. :-)

De dag erna op ontdekkingstocht over Railay. Prachtige leistenen formaties die uit de zee rijzen (denk aan de James Bond film 'Man with the golden gun', hier vlakbij opgenomen). Aan een heerlijk rustig strand gelegen en een voetscrub en -massage gehad met uitzicht over zee en rotsen.

Naar de dichtstbijzijnde rots gezwommen. Shari, die geen sterke zwemmer is, heb ik met de 'porno-push' moeten duwen (zij op haar rug met haar voeten tegen mijn schouders), samen met Adrian, een jongen uit Buenos Airos.

Later die middag terug gelopen, geluncht en op zoek gegaan naar de Diamond Cave. Maar, nadat we een stuk over een zeer modderig strand waren gelopen bleek deze onvindbaar. Dus, terug naar het hotel en daar nog even aan het strand gelegen tussen de voetballers die een lokaal toernooitje aan het spelen waren (niet erg rustig dus met alle gillende supporters om ons heen).

Gedineerd onder het genot van een 'fire-show' (met een 8-jarig jongetje) en als afsluiter nog een cocktailtje op het strand.