In de jungle, the mighty ... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu In de jungle, the mighty ... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

In de jungle, the mighty ...

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

27 Juni 2007 | Thailand, Chiang Mai

Op tijd op, een klein rugzakje (of zullen we het voor de gelegenheid en het avontuur, een knapzak noemen?) pakken voor de komende 2 dagen in de jungle.

Met een Iers stel, Helen en Brian en een Austalier, Alex, en natuurlijk onze gids Pong vertrekken we in een busje richting zuiden. Eerst naar een lokale markt waar we allerlei exotisch fruit kopen en proeven, zelfs bamboe-scheuten!

Daarna naar de olifanten voor een ritje door de jungle. Onderweg kon je bananen kopen (lekker toeristisch) en dat hebben we maar gedaan om onze olifant, Metung, tevreden te houden.

Na de lunch was het tijd om de jungle in te trekken. Gewapend met wandelstok ging het de bergen in, langs de rivier, door de rijstvelden totdat we bij een waterval aankwamen. Terwijl we een verfrissende duik nemen, begint het te stortregenen. Tja, en toch moeten we verder.

Dus, met onze poncho's (Wibra, 0,50!) gingen we weer de paden op, de lanen in. Over een boomstam die als brug diende, over rotsen, door de jungle.

Alles ging goed, totdat ik met mijn Fila-sandaal vast kwam te zitten in de modder en het bandje afbrak. Andere schoenen had ik niet bij me. Tja, wat nu?

Maar, geen paniek, Pong bleek MacGyver-achtige technieken te weten en bond mijn schoen met een touwtje aan mijn voet vast. Een oplossing die de rest van de dag goed bleek te zijn. Na nog een eindje lopen (hoogtepunt 1100 m.) met adembenemende uitzichten kwamen we aan bij onze slaapplaats van die avond, een bamboehut bij een lokale 'Karen-stam'.

Douchen konden we daar niet maar ik dacht het ideale alternatief bedacht te hebben voor het plassen; mijn meegebrachte plasgootjes! Helaas, het werkte niet boven het gat in de grond dat als toliet diende. Maar, 's avonds werd het plassen zowaar romantisch; bij kaarslicht!

Slapen deden we met z'n allen in een bamboehut, op dunne matrasjes met een hard kussen, een deken en een muskietennet. Gelukkig zat mijn lakenzak in mijn knapzak!

's Morgens bij het ontbijt sneed Brian in zijn hand bij het opensnijden van een passievrucht en zo gingen 'One-arm' en 'Hop-a-long' (deze keer met een neon-gekleurde veter om de schoen en voet) samen met de rest van de groep voor het 2e en laatste deel van de jungle-tour.

Helaas begon het onderweg weer te regenen. Net voordat we over een boomstam de rivier over moesten. Gelukkig lukte dat zonder ongelukken.

Tegen de tijd dat we op bamboe-rafts (6 lange, dikke bamboetakken samen gebonden) een stuk de rivier over gingen was het droog. Niet dat dat veel verschil maakte gezien we toch nat werden van de rivier...

Na de riviertocht nog een stukje jungle en toen was het weer gedaan en werden we met de auto terug gebracht naar ons hotel in Chiang Mai waar de tassen stonden.

Gedoucht, gegeten en naar het station voor de nachttrein terug naar Bangkok. Geen bekenden deze keer maar ook geen klappende deur!