Van slaafje tot meester(es) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Van slaafje tot meester(es) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Van slaafje tot meester(es)

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

21 April 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een bericht plaats maar hier is ie dan! Bedankt voor al jullie berichten die ik in de tussentijd wel heb gelezen.

Goed, waar zal ik eens mee beginnen? Ik zal jullie een beetje vertellen over mijn dagelijkse bezigheden zodat jullie begrijpen dat ik niet zo heel veel vrije tijd heb!

Zoals de meesten van jullie weten doe ik een Dive Master Internship wat betekent dat ik word opgeleid tot Dive Master terwijl ik werk op de duikschool. Een paar dagen geleden bestond dat werk uit het schoonmaken van de duikschool inclusief de heel smerige plafond ventilatoren die denk ik al in geen jaren schoongemaakt waren. Ik voelde me net assepoester maar goed, je moet er wat voor over hebben! Verder help ik klanten zover dat gaat (meestal help ik met de verschillende talen) en duik ik natuurlijk om zo aan mijn 60 duiken te komen die je minimaal moet hebben en om ervaring op te doen zodat ik straks zelf duikers kan begeleiden.

De opleiding bestaat verder uit een aantal schriftelijke examens (ik ben nu bezig met natuurkunde, wat helaas nooit mijn sterke kant is geweest), een aantal zwemtesten om je conditie te checken, een medische check en een aantal praktische dingen.

3 Schriftelijke examens heb ik goed afgerond (1 fout in 60 vragen) maar er volgen er nog meer, en een deel van de zwemtest. 400 Meter vrij zwemmen en 15 minuten drijven waarvan de laatste 3 minuten watertrappelen met je onderarmen uit het water. Dat zwemmen viel toch wat tegen, ik had er gewoon spierpijn van! Voor dat zwemmen kun je tussen 1 en 5 punten halen. Er zijn 4 onderdelen waarvoor je samen minstens 12 punten moet hebben. Ik heb van 2 onderdelen nu 7 punten dus nog 5 punten te gaan uit 2 onderdelen (800 m. snorkelen en het duwen/trekken van een vermoeide duiker in het water). Moet op zich lukken. En anders moet het over!

Wanneer ik duik dan ben ik hier meestal om 7.15 (als we om 8 uur vertreken, soms is dat later vanwege het tij) om de spullen voor te bereiden. En wanneer ik niet duik dan ben ik hier om 10 uur want dan gaat de duikschool open. Op dat moment wachten we op potentiele klanten, studeer ik wat en doe ik wat klusjes. Om 20 uur gaat de duikschool dicht en gaan we douchen en eten. Lange dagen dus maar het is wel gezellig. En ik heb ook nog kans gezien om tussendoor wat sollicitatiebrieven de deur uit te doen!

Mijn collega's bestaan uit de eigenaar, Jen (van Paul Jennings), Neill, de shop manager en Dive Master, Katie, instructeur en mijn mentor (allemaal Engelsen) en Stan, instructeur en Zweeds. Verder gaan we veel om met een aantal mensen dat bij andere duikscholen werkt.

Laatst waren we in de kroeg (bar aan het strand) en een Canadees meisje zei dat ze 'later zo wilde worden zoals ik'. God, wat voelde ik me oud! Goed, ze was dan ook pas 20 maar toch! Later die avond moesten we haar naar huis dragen omdat ze zo veel had gedronken... Tja, zoiets doe je op mijn leeftijd niet meer! :-)

Verder was er een meisje dat een proefduik ging doen. Eerst ga je dan in een ondiep stukje op je knien zitten om een paar oefeningen te doen. Maar ze was bang was dat ze door 2 krabben weggedragen zou worden en vond het maar niks!

Goed, zover waar ik me de hele dag mee bezig houdt! Ik zal zo nog een apart stukje over de Tsunami schrijven.

Take care daar!

RX

  • 22 April 2007 - 17:41

    Juji:

    Hmmm, inderdaad minder vrije tijd dan ik had gedacht maar hé, duiken is volgens mij toch ook wel een beetje vrije tijdsbesteding... ;-) Ik stop in ieder geval wél met de wedstrijd wie de meeste duiken heeft want hier kan ik niet tegenop (helaas)!

    Hoe kan dat meisje nu denken dat ze door krabben wordt weggedragen? Wat een vaag verhaal!!! En hoe kan dat Canadese meisje nu zeggen dat.....!?!? Nee hoor, flauw grapje!

    Arthur is bezig met mijn kledingkast in de slaapkamer, als het goed is dan is hij volgende week klaar en dan moet ik natuurlijk nog schilderen. En dat is een beetje jammer want het is hier weer hartstikke lekker weer. Ik heb vandaag heerlijk een paar uur op mijn dakterras 'gelounged'.

    Helaas nog geen reacties op mijn oproep om me te sponsoren!

    xxx

  • 22 April 2007 - 18:41

    Papa En Mama:

    Nou nou, druk baasje ben jij! We zijn blij dat je het naar je zin hebt. Hier is het weer zomer! Vandaag de hele dag gewandeld en op terrasjes gezseten. Om een uur op 8 werd het was fris zonder jas.
    Lieverd, take care en stuur ook een paar foto's a.j.b. waar je zelf op staat!

  • 22 April 2007 - 21:14

    Jeroen:

    Misschien niet heel veel vrije tijd, maar 't klinkt toch allemaal wel erg leuk hoor.. Behalve dat schoonmaken dan. Kon je je poetsvrouw uit A'dam niet meenemen daarheen? :D

    Over dat stukje met dat Canadese meisje zal ik maar niks zeggen, daar hebben we het vaak genoeg over gehad ;)

    Veel plezier daar!

    X

    Jeroen

  • 23 April 2007 - 11:58

    Piji:

    he meesteres,
    als je maar geen capsones krijgt (zoals veel vrouwelijke leraressen op de een of andere manier), dan vind ik alles goed!

    he welk email adres gebruik je nog meer?

    Wilde je even het motor-verkoop-verhaal vertellen. Kan hierop wel reageren maar ik denk niet dat iedereen daar op zit te wachten...
    Let me know! Geniet verder en duik ze! Maak je ook een paar foto´s onder water???
    liefs, Piji

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: