Jarig?Jarig! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Jarig?Jarig! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Jarig?Jarig!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

10 April 2007 | Thailand, Bangkok

Hello there!

Pasen is alweer voorbij alhoewel ik daar niks van heb gemerkt. Mijn verjaardag daarintegen wel, alhoewel ik pas 's middags (met biertjes en chips in de hand) had verteld dat ik jarig was. Waarschijnlijk vroegen ze zich wel af waarom ik zoveel sms-jes kreeg (waarvoor dank, erg leuk!). 's Avonds heb ik een G&T op jullie (en mijn) gezondheid gedronken nadat we met wat lui van de duikschool zijn gaan eten. Eigenlijk was het een dag als alle anderen tot nu toe met veel studeren overdag en 's avonds lekker eten en een biertje drinken, prima dus!

Dus, veel studeren. Ben begonnen met mijn Emergency First Response cursus (een soort BHV zonder de brandblus activiteiten) en ben nu bezig met de Rescue Diver cursus. Veel lezen en gister zijn we het ondiepe water in gegaan om oefeningen te doen. Ik moest met een compas iemand zoeken, moest mond-op-mond beademing geven aan een zogenaamd niet-ademende duiker en diegene op het strand zien te krijgen. Vandaag doe ik examen en gaan we met de boot het diepe water in om de andere oefeningen te doen. Als ik daar dan voor geslaagd ben, dan begin ik met de Dive Master cursus.

Oh ja, ik heb een Thais telefoonnummer! 0066-8-4736 1150. Als jullie me willen sms-en, dan kan dat ook gewoon op mijn Ned. nummer (kost het jullie niks extra's) maar die heb ik (mijn) overdag niet bij me. Dit nummer heb ik wel bij me, dus daar kan je ook op sms-en indien het dringend is (zet wel effe je naam eronder, heb nog geen nummers overgezet). Mochten jullie me nu een keer willen bellen, dan graag op het Thaise nummer! :-) Ik zal m niet altijd op kunnen pakken maar probeer t vooral!

Zo, ik ga nu weer even studeren voor mijn examen en beloof jullie dat ik snel wat meer over PP zal vertellen.

RX

  • 10 April 2007 - 06:36

    Papa En Mama:

    Gelukkig weer eens een berichtje. Heb je ook nog tijd om te werken? En zo ja, wat voor werk doe je? Is het erg warm? Pas maar goed op voor verbranden bij papa hangen de vellen er bij na de Thaise vakantie van 1 1/2 week geleden. Hier is alles goed. Met Pasen was het geweldig mooi weer, hebben buiten kunnen zitten. Ook heel veel groeten van oma. Probeer je ook eens wat foto's te sturen als je daar tenminste tijd voor hebt?
    Dikke kus van papa en van mij.
    Mama.

  • 10 April 2007 - 08:16

    Juji:

    Hi,
    Vanmorgen (2 uur geleden) terug gekomen uit Istanbul. Wat een gave stad, immens groot, veel moskeeën (moskees?) en bijna alleen maar leuke mensen. Wel een keer bijna ruzie gekregen (ok, 3 x!) omdat we niets wilden kopen en de eerste meneer ons wist te vertellen dat het ook allemaal hetzelfde was met die Nederlanders en de tweede meneer vroeg zich af wat we in Turkije kwamen doen als we toch niets wilden kopen. Tja, er is inderdaad niets anders te doen in Istanbul dan een beetje Turks fruit (Turkish Delight) te kopen..... De 3e meneer bood ons zijn dakterras aan zodat we mooie foto's van de Blauwe Moskee konden maken maar dat vertrouwden we niet helemaal, waarschijnlijk door de vette knipoog die hij erbij gaf. Toen vertelde hij dat we niets te vrezen hadden want hij was gay en toen vroeg hij (logisch vervolg natuurlijk.....) of we iets tegen homo's hadden!?!?! Heb hem maar verteld dat hij niet alles zo persoonlijk moest opvatten en toen zijn we hard doorgelopen! Vreemde reacties hebben sommige mensen toch!

    Anyway, we hebben kilometers gelopen (we hebben echt álles gelopen), mijn kuiten zijn enorm gespierd geworden ;-) en ontzettend veel gezien. Ons hotelletje lag ideaal maar was verder vrij sober maar prima voor zo'n stedentrip.

    Wij hebben ook niets gemerkt van Pasen maar gelukkig had Nadine geverfde eieren meegenomen dus die hebben we lekker bij het ontbijtje zitten opeten. Ik had de reacties van de obers wel willen zien toen ze onze tafel afruimden!

    En nu ben ik weer thuis en Arthur komt zo om over mijn kledingkast te overleggen. Ben heel benieuwd, zodra het klaar is, zal ik je een foto sturen!

    Veel plezier met duiken, Dive Master Trainee (en met alles natuurlijk) en een OPROEP VOOR ALLEN: WIE WIL MIJ SPONSOREN OM HET VERLOREN KIND IN THAILAND TE GAAN OPZOEKEN???

    Dikke kus,
    Judith

  • 10 April 2007 - 09:06

    Yvonne:

    Hi there!
    Klinkt nog steeds erg relaxed daaro. Behalve het studeren dan.... Zal weer ff wennen zijn. Gelukkig ook veel praktijk. Da's leuk!

    Ik was 4 dagen vrij. JIPPIE!!!! En dus allerlei dingen gedaan: Autorai, concert van Blof!, flinke motorrit gemaakt, tuin omgespit, caafjes lekker laten rennen in de tuin want het was super weer. Veel gegeten en gedronken. Beetje net als bij jou dus. Helaas is pasen voorbij en moet er weer gewerkt worden. :-(

    Nu maar hopen dat komend weekend weer lekker het zonnetj schijnt. Mijn Ducje doet het erg goed en ik heb nu al weer zin om te scheuren. Moeten wij ook weer eens doen als je terug bent!

    Have fun en succes!

    Oja, leuke kerels daar????

    XXX

  • 10 April 2007 - 11:49

    Nadine:

    Hi Rachel!

    Klinkt allemaal geweldig in je verslag (eerlijk gezegd: jaloersmakend ;))
    Zoals je in het bericht van Judith hebt gelezen was het prima toeven in Istanbul, enneuh die kuiten van Judith zijn prachtig.....! ha ha ha

    Heeeeel veel plezier op PP maar dat gaat je beslist lukken.

    Greetz, Nadine

    PS Judith/Rachel, mag ipv sponsoren ook begeleiden naar???????

  • 10 April 2007 - 11:58

    Petra:

    he wijfie, je hebt lekker genoten dus... klinkt wel goed man wat je allemaal aan het doen bent!was die duiker wel een beetje ok die je mond-op-mond moest geven of zag ie er niet uti (niet dat je daar onderscheid in mag maken natuurlijk!!!) maar toch...


    Heb je je examen gehaald??

    Ga je nog naar de tijger tempel? moet je zeker doen hoor als je tijd over hebt, zo geweldig daar!

    Ik lees wel hoe het met je gaat.

    dikke kus!
    Petra

  • 10 April 2007 - 16:16

    Marie-Claire:

    Rachel,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag,geniet ervan!!!!

    Veel groeten,

    DE EXTRA

  • 23 April 2007 - 18:10

    Sonja:

    Jeetje, wat een heerlijk lev.entje heb je daar. Stik jaloers ben ik op je!
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van de diploma's en met je verjaardag.(wel een beetje laat).Morgen word ik weer een jaartje ouder en het schijnt weer heelijk weer te worden.(rond de 24 graden).Heel veel plezier nog en ik blijf je belevenissen volgen!
    Doei, Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: