Ik ben er! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

05 April 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo daar!

Even een snel berichtje van mij om te zeggen dat het allemaal goed gaat. Ben dinsdagmiddag in Bangkok aangekomen en helaas kon ik niet gelijk doorvliegen (had ik toch een vlucht in Ned. moeten boeken!) naar Phuket maar moest ik eerst naar het andere vliegveld om daar om half 7 een vlucht te nemen. Van Phuket heb ik dus weinig gezien want na aankomst in een guest house om een uur of 10 ben ik gaan slapen om om half 9 de 1e boot naar Koh Phi Phi (Of PP voor de incrowd!) te nemen. Daar kwam ik 2 uur later aan en het ziet er prachtig uit! Maar daarover een andere keer meer. Na aankomst mijn apullen bij de duikschool gedropt en op zoek gegaan naar accomodatie waar ik me de komende maanden thuis moet gaan voelen. Uiteindelijk is dat gelukt. Ik heb een eenvoudige kamer met badkamer en een fan voor 11.000 Baht per maand (zo'n 250 euro). Het is geen 5-sterren hotel maar goed... 's Avonds kon ik gelijk mee met de mensen van de duikschool (Stan, Neil en Simon) omdat het de een na laatste avond van de Nederlandse duikinstructier Simon was. Dus, met z'n 4-en gaan eten en daarna de kroeg in waar nog andere duik-concollega's waren. Erg gezellig!

En vanochtend mijn eerste duiken gedaan! Ik ging mee als buddy van een jongen die een fundive deed. Stan had 2 jongens die een 'Discover Scuba Diving' deden (een introductie duik). Ik heb me toen gelijk maar opgeworpen als hulpje. Dus, equipment voorbereid, lunch gehaald, en de duikers geholpen bij het aandoen van het vest e.d. (de duik was vanaf de redelijk kleine boot dus een beetje behelpen). Grappig om te merken dat ze je dan gelijk als 'expert' zien! Maar ja, ik werd dan ook geintroduceerd als Dive Master Trainee!

Na 2 duiken (een was bij het strand van de film 'The Beach') een boek meegekregen om te bestuderen voor mijn cursus Rescue Diver. Die moet ik namelijk eerst doen voordat ik aan de daadwerkelijke Dive Master training begin. Dus, aan de studie! Morgen beginnen we daarmee.

Dus, so far, so good! Ik houd jullie op de hoogte!

RX

  • 05 April 2007 - 15:24

    Henriëtte:

    heel leuk om over je ervaringen te horen. maar, wij de Byrnes Family, willen je een hele fijne verjaardag wensen. We zullen op de 7de er een op je drinken

  • 05 April 2007 - 16:41

    Noji:

    Sounds very nice love...

  • 05 April 2007 - 17:17

    José:

    Ha Rachel!
    We zijn natuurlijk heel blij dat je goed bent aangekomen. Het zal wel aardig warm zijn, hè? Is je kamer niet 'n beetje duur voor de maatstaven daar? Valt me eigenlijk best tegen. We hopen dat je veel zult schrijven en heel graag foto's erbij als het kan. Vanavond vertrekt Judith naar Istanbul zoals je weet. Susan en Marcel komen 1e paasdag met de knullen paaseieren zoeken, het wordt héél lekker weer met Pasen. Nou, schattebout, geniet er van, doe je best en heel veel liefs en een dikke knuffel van papa en mama.

  • 05 April 2007 - 18:16

    Andrea :

    Wow, klinkt goed. Geniet ervan en alvast een fijne verjaardag!

  • 06 April 2007 - 05:32

    Rutger:

    ...wat moet ik zeggen...geniet maar dubbel...driedubbel...wauw...

  • 06 April 2007 - 06:35

    Han:

    Hoi bijna Dive Master,

    Leuk nu al het enthousiasme in je tekst te lezen! Veel duiken en veel foto's, zien wij ook hoe mooi Thailand is!!

  • 07 April 2007 - 06:02

    Marcel, Susan, Rens :

    Van harte gefeliciteerd met je 35 ste verjaardag!!
    Heel veel plezier daar.

    groetjes en xxx, marcel, susan, rens en joost

  • 07 April 2007 - 07:02

    Papa En Mama:

    Rachel, van harte gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van! We hopen snel weer iets op deze site te lezen, van wat je allemaal doet en meemaakt.
    Dikke kus, papa en mama.

  • 07 April 2007 - 07:21

    Judith:

    In de gloria! Gefeliciteerd en heel veel plezier daar, maar dat lijkt me geen probleem as ik de eerste berichten zie.

    xj

  • 07 April 2007 - 08:21

    Yvonne:

    Lang zal ze leven..... Wauw, je verjaardag vieren in het zonnetje, leuke lui om je heem, beetje duiken, lekker eten. Klinkt super. Kom maar op met je verhalen!
    Liefs xxx

  • 09 April 2007 - 19:27

    Coolkid:

    Het Turtlegirl!
    Heb je een leuke verjaardag gehad? Vast wel. En al een turtle gezien met duiken daar?! Ik wens je een super tijd en we keep in touch... Max love & respect... Rasss.

    tot over een paar maandjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 55632

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: