Record aantal vervoersmiddelen in 1 dag! - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Record aantal vervoersmiddelen in 1 dag! - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Record aantal vervoersmiddelen in 1 dag!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

04 December 2006 | Guatemala, Lívingston

4/12

Om 6 uur de taxi genomen naar de boot die om 7 uur vertrok. Bij het wachten op de bagage met 3 meisjes in contact gekomen en met hen een taxi gedeeld naar het busstation. Daar de bus genomen naar San Pedro Sula. In de bus zat ik naast een Canadese (Susan) met wie ik de rest van de reis naar Livingston heb gemaakt (die andere meisjes gingen naar Antigua). En wat een reis was dat! Uiteindelijk na 4 bussen, 3 taxi´s en een boot in Puerto Barios aangekomen (in Guatemala) waar we niet meer verder konden komen die avond. Als ik had geweten dat het zo lang zou duren om van en naar Honduras te gaan dan had ik het niet gedaan maar goed, weer een pinnetje erbij op de wereldkaart!

Naar Hotel Miami gegaan want dat ligt vlak bij de haven waar we de boot naar Livingston moesten hebben. Hotel Miami klinkt tropisch maar was verre van dat. In een slechter hotel heb ik niet geslapen! De kamers waren lelijk, met afgebladderde verf. De badkamer was oud en vuil en had geen licht. Maar, we hadden goede bedden en geen ongedierte dus we zijn maar gebleven. En, gedeelde smart is halve smart! Gegeten hebben Susan en ik bij Hotel Victoria vlak in de buurt van ons hotel. Hotel Victoria heeft een restaurant met plastic tafels en stoelen, tl-licht, een kerstboom met knipperende lampjes en een erg aardige serveerster. De kaart werd ons eerst mondeling verteld maar toen het ons niet echt duidelijk was, kregen we een geplastificeerde kaart. Dat maakte een en ander niet echt veel duidelijker dus uiteindelijk maar wat besteld. Nadat ze vroeg of ik ze ´a la plancha´of ´con ajillo´ wilde en of ik het zeker wist, heb ik de ´caracoles´ besteld. Even later keek ik in mijn Spaans boekje en bleken het slakken te zijn! Op zich vind ik die best lekker maar liever niet in zo´n land. Gelukkig kon ik de bestelling nog wijzigen, onder hard gelach van de serveerster die ´ik zei het je toch´ heel duidelijk in haar ogen had staan. Elke keer wanneer ze daarna de kaart aan iemand anders uitlegde of langs liep moest ze lachen. Tja, leuk zo´n taalbarriere!

Vanochtend (5/12) dus in Livingston aangekomen met een ´lancha´. We hadden de keus tussen een ferry die 1,5 uur zou duren (voor 1 euro) en een snellere, kleinere speedboot (lancha) die een half uur zou duren en 3 euro kost. Lancha´s vertrekken op het moment dat er 12 passagiers zijn en dat was gelukkig al snel. En speedy ging ie ook! Met vele harde klappen op het water. Lang leve de anti-zeeziekpillen (Cynth, ze werken goed!!). De rit was erg mooi, we voeren langs tropische stranden met wuivende palmbomen en houten aanlegsteigers met bamboehutjes.

Nu dus in Livingston, aangekomen in de regen maar nu schijnt de zon, dus later meer!!

  • 05 December 2006 - 21:18

    José.:

    Eindelijk weer een bericht van je, gelukkig! Ben blij dat het goed gaat met je. En wat een belevenissen! Erg leuk. Papa en ik gaan morgen boeken voor Thailand! We worden aangestoken door jullie! Veel liefs en..........take care!
    Papa en mama.

  • 06 December 2006 - 08:07

    Rutger:

    Rachel, je maakt me zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo jaloers! Ondanks vervoerperikelen, slakken en taalproblemen. Heerlijk allemaal. Dikke kussen,
    Rutger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Lívingston

Guatemala, Belize & Honduras

Recente Reisverslagen:

17 December 2006

Laatste avond

16 December 2006

Terug in Antigua

16 December 2006

Laatste dagen

15 December 2006

Schildpadden en Rasta-mannen

09 December 2006

Tropisch eiland...in de regen...
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: