Pittig hoor, dat Spaans! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Pittig hoor, dat Spaans! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Pittig hoor, dat Spaans!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

08 November 2006 | Guatemala, Antigua

Vandaag en gister eerste lessen gehad, 4 uur per dag, pittig hoor! En om 8 uur begint de pret al! En dan 's middags een beetje huiswerk en dan nog alles proberen te onthouden! Valt niet mee...:-(

Heb dus al wat leuke mensen leren kennen, die Italiaanse jongen (Claudio, woont in de VS) en die Nederlandse vrouw. Toch wel gezellig om een koffie of een biertje mee te drinken!

Het vrijwilligerswerk kost wat meer moeite, ben gister met de vrouw van de school naar een kantoor hie in Antigua geweest dat 2 projecten heeft, 1 in Guatemala City en een in San Pablo, beiden zijn met kinderen wiens ouders op de vuilnisbelt wonen. Maar, eigenlijk willen ze dat je minimaal 4 weken werkt en ik moest eerst beide projecten bezoeken. Die in Guatemala City vind ik te ver. Bovendien moet je daar hele dagen werken (om 7.10 uur met alle vrijwilligers samen in de 'chicken bus' vanwege de veiligheid). En ik moest dan met de projectleiders overleggen of het korten dan 4 weken kon. Al met al was het niet heel handig. Vandaag ben ik naar een soort opvangcentrum voor geestelijke gehandicapten geweest in een kerk, vlakbij waar ik verblijf. Morgenmiddag is daar een rondleiding die ik ga doen en dan zou ik vrijdag aan de slag kunnen. Morgenochtend wil ik met mijn leraar met de bus naar San Lucas (10 min buiten Antigua) om daar een aids ziekenhuis te bezoeken.

Ik hoop dus dat dat snel geregeld is, het doen van vrijwilligerswerk was natuurlijk mijn eerste doel om hier te zijn!

Vrijdag schijnt de Buena Vista Social Club (of wat er van over is) hier op te treden, daar gaan we naar toe en zondag ga ik met Angelina naar een grote markt een eindje verderop. Dus, verveel me nog niet tot nu toe!

Het weer is lekker, 's morgens, 's avonds en in de schaduw mocht het wat warmer maar over het algemeen is het prima!

In onze residencia worden we goed verzorgd, het eten is prima, 3 maaltijden per dag (half 8 (!) ontbijt, 1 uur lunch en 7 uur diner) en ik heb pas 2 x rijst en 1 x bonen gehad! Valt dus wel mee...:-)

Wel weer veel dezelfde vruchten als in Thailand, ananas, water meloen, papaya...ach ja, heb niks te klagen eigenlijk!

Hasta pronto!

xR

• 08 November 2006 - 21:07

José En Rien:

Als het niet anders kan werk je toch gewoon 4 weken? Was dat niet de bedoeling?? Ik wacht met spanning op je 1e foto! Succes!!! xxxxxxxxxxxxxx

• 09 November 2006 - 12:20

Susan:

Hai,
    Leuk dat je het zo leuk hebt. Hier is het fris en nat dus geniet maar lekker van het weer en alle ervaringen. Met de jongetjes is alles goed. Rens is al aardig gewend aan z'n beugel. groetjes en xxx, Susan