Aangekomen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

06 November 2006 | Guatemala, Antigua

Ola!

Ben er hoor! Na een lange vlucht (met een ietwat gezette, hardop pratende, luid geeuwende man naast me, een regelmatig huilend kind 3 rijen voor me, geen leuke films en een CSI aflevering die ik wel wilde zien maar die er halverwege mee kapte) en een bijna gemiste overstap in Houston (weinig overstaptijd, douane, bagage ophalen, weer inchecken, zelf door de scan, etc). Gelukkig op het nippertje (dacht ik) de aansluiting gehaald maar wat bleek, had voor niks gerend want er waren nog 17 mensen uit Amsterdam die ook nog moesten komen. Dus, me voor niks in het zweet gerend! Had ik toch nog even naar Starbucks gekund..

Vannacht rond middernacht bij mijn 'guesthouse' aangekomen, een heel schattig huis met meerdere kamers op de begane grond met grote houten deuren, een binnenplaats en aan de achterkant een tuin met uitzicht op één van de vulkanen. Het huis heeft van die typische "Mexicaanse' (of Guatemaalteekse weet ik inmiddels!) kleuren op de muren; okergeel en donkerrood.

Overal op straat liggen kinderkopjes en het centrumpje is erg schattig. Overal leuke eettentjes met binnenplaatsjes. Mijn kamer heeft 2 twijfelaar bedden (blijf er als het goed is alleen in) met een inbouwkast, een tv en een badkamer. Helemaal prima! Vanochtend om half 8 zat ik alweer aan het ontbijt met mijn beste Spaans (wat helemaal nog niet goed is!) samen met een Italiaan, 2 Koreanen en (bleek na een tijdje) een Nederlandse. Na het ontbijt hebben we nog even in de tuin na zitten praten en in het Engels ging dat een stuk beter! En zij maar enken dat ik verlegen was...

Angelina (de Nederlandse) is hier een project gestart om Guatemaalteekse gezinnen kleine moestuintjes te beginnen zodat die groenten uiteindelijk gegeten/geruild/verkocht/ingemaakt kunnen worden. Leuke vrouw uit Rotterdam die me aan het rondleiden is. Zo snel gaan die contacten! Straks gaan we naar de organisatie die mijn Spaanse les en mijn vrijwilligerswerk regelt want morgenochtend om 8 uur begint het! Wie zei dat dit vakantie was???

Nu dus nel even met Angelina mailtje sturen en dalijk weer de zon in! Hoe is het weer daar? :-)

Goed, tot zover, binnenkort meer en blijf graag op de hoogte van jullie avonturen!

xR

  • 08 November 2006 - 13:07

    Mickey Mouse:

    PARIJS (ANP) - Euro Disney draait nog steeds met verlies, maar het bedrijf zet wel meer om. De exploitant van pretpark Disneyland Europe boekte in het september afgesloten boekjaar een nettoverlies van 73 miljoen euro.
    :-(

  • 08 November 2006 - 15:08

    Judith:

    He darling!
    Klinkt uiteindelijk gelukkig wel goed allemaal. Na zo'n reis kan het alleen maar beter worden. Hier koud en bijna donker; lekker bij de kachel is ook lekker hoor.
    Ik zou zeggen geniet ervan en een goede stap denk ik gezien de situatie past het allemaal mooi.
    xj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Guatemala, Belize & Honduras

Recente Reisverslagen:

17 December 2006

Laatste avond

16 December 2006

Terug in Antigua

16 December 2006

Laatste dagen

15 December 2006

Schildpadden en Rasta-mannen

09 December 2006

Tropisch eiland...in de regen...
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 55609

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: