Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Update

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

20 Juni 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Het is weer eens even geleden dat ik voor het laatst een bericht heb geplaatst maar gelukkig heeft Judith de honneurs voor me waargenomen inclusief veel foto's (dank je wel daarvoor)!

Zoals jullie ook hebben kunnen lezen was het erg gezellig met mama en Judith. Leuk om ze weer te zien en ze te laten zien waar ik me zoal mee bezig houd.

Mee bezig heb gehouden moet ik eigenlijk zeggen want heb gister mijn laatste officiele werkdag gehad bij Harlequin Dive Center. Maar, daarover later meer.

Wat ik jullie niet wil onthouden is het aantal duiken dat nu op de teller (mijn logboek) staat; 99! Ik kwam hier aan met 29 duiken...

Maar goed, het was erg leuk om mama en Judith te zien en ze mijn leven op PP te laten zien. Judith heeft inderdaad met ons gedoken en mama heeft het geprobeerd maar het was helaas niet gelukt. Mmm, zou het aan de Dive Master gelegen hebben???

Tijdens een non-duik dag (voor mij en Tali, Jamie was wel aan het duiken) kwam de Hotel Manager ons vertellen dat we de duikwinkel moesten sluiten (het was half 11 's ochtends). Wat bleek? De Vreemdelingenpolitie was op het eiland en gezien de duikinstructeurs en Dive Masters bijna allemaal geen werkvergunning hebben, was er toch wel lichtelijke bezorgdheid. Dus, snel alles dicht gedaan en een plan bedacht gezien Jamie nog terug moest komen van het duiken met de klanten. De sleutel van de equipment room hebben we aan onze Thaise medewerker gegeven en Jamie hebben we opgewacht bij de pier. Aan de klanten hebben we gevraagd of ze de dag erna terug wilden komen.

Zo dachten we dus een middag vrij te hebben maar om half 3 werden we gebeld dat ze alweer weg waren en dat het hen ging om de illegale Birmezen en niet zozeer om de illegale Europeanen! Geen paniek dus...

2 Dagen later, waren we aan het duiken. Eigenlijk waren we tussen 2 duiken in, aan het lunchen in Losamah Bay. En, wat zagen we daar; 3 dolfijnen die langs kwamen zwemmen!!! Zo ontzettend gaaf!

Een paar dagen daarna ben ik met een klant naar het 'King Cruiser' wrak geweest. Een duiksite wat verder hier vandaan waar we niet dagelijks naartoe gaan. Maar, deze klant wilde er erg graag naartoe en ik wilde wel mee! Was er zelf ook nog nooit geweest (maar dat wist hij uiteraard niet). Dus, op de boot heb ik me eerst goed laten briefen door de instructeur van de Dive shop met wie we gingen zodat het leek alsof ik wist waar ik het over had. En het wrak was gaaf! Het is een oude auto/passagiers ferry die, naar men zegt, met opzet tegen het rif is gevaren om verzekeringsgeld op te strijken (hij had auto's op PP willen verkopen maar PP heeft geen wegen, laat staan auto's...).

Daarna zijn we naar 'Shark Point' gegaan, een duikplek met heel veel mooie paarse 'soft corals' maar helaas geen haaien. De 3e duik van die dag zijn we naar een lokale plek gegaan en daar zagen we een schildpad en een Black tip reef shark. En dat vond de klant uieindelijk de mooiste duik!

Moeilijk te geloven dat ik over een week PP alweer ga verlaten maar goed nieuws; Shari (vriendin uit New York) komt om de laatste week met me te reizen! Ik zie haar de 23ste in Bangkok.

De duikschool is weer wat drukker. Het verschilt van dag tot dag. Ook het weer was nog steeds goed tot een dag of 4 geleden. Veel wind en regen. Zondag en maandag heb ik gedoken en maandag ging erg goed ondanks de hoge golven (ik heb niet zo'n zeebenen). Tot nu toe heb ik me nog niet 1 keer misselijk gevoeld dus hopelijk ben ik over mijn zeeziekigheid heen gegroeid.

Helaas, te vroeg gejuichd. Op mijn laatste duikdag hier, gister, waren de golven enorm! Van de boot af en er weer op was een echte uitdaging en best gevaarlijk (probeer je zwemvliezen maar eens uit te doen in het water terwijl de golven de boot meters omhoog doet gaan en dan moet je nog op de boot zien te klimmen ook!). Dat ging uiteindelijk goed alleen met mijn maag ging het wat minder...

Vandaag (woensdag) zou ik eigenlijk naar Railay Beach gaan om van daaruit via Krabi met de bus naar Bangkok te gaan, maar de verhalen van de mensen die gister met de ferry aan zijn gekomen hebben me doen besluiten om op PP te blijven tot vrijdag, wanneer het weer volgens de voorspellingen wat rustiger zou worden. Het idee om 2 uur op een schommelboot te zitten met gillende en kotsende mensen trek me niet zo heel erg aan...

Dus, vanaf zaterdag kunnen jullie mijn (en Shari's) avonturen lezen van onze kleine reis door Thailand.

Tot dan!

RX

  • 20 Juni 2007 - 08:00

    Lobke:

    Mop!
    Hebj e geen tijd voor Laos? Dat is namelijk prachtig, fantastisch en uniek! Echt de moeite waard!
    Ben overigens stiekem wel blij dat je weer bijna terug komt!
    Kus

  • 20 Juni 2007 - 09:49

    Yvonne:

    He Rachel,
    Jammer dat de tijd zo snel gaat. Maar ook wel weer leuk, want dan ben je bijna terug en kunnen we weer eens een knofje eten ofzo!
    Maar geniet nog van je laatste dagen! Doe Shari de groetjes en zeg maar dat NYC weer geweldig was!!!

    KUS

  • 20 Juni 2007 - 10:06

    Petra G`:

    He babe,

    ja, als we allebei terug zijn gaan we zeer zeker borrelen, eten en ervaringen uitwisselen.

    Een collega van mij vertrekt morgen richting Thailand en wil ook naar Koh Pi Pi en volgens mij zit jij daar nog toch? Als je een nederlander ziet die Raymond heet is hij het, hij wil ook duiken enzo dus ik dacht meteen aan jou... kun je hem leuke plekjes laten zien..

    Geniet ervan meid!

    Kus

  • 20 Juni 2007 - 15:09

    Judith:

    Haai,

    Verstandig besluit, denk ik! En Yvonne zal het met me eens zijn..... In ieder geval heel veel plezier met Shari, doe haar veel groetjes en zondag 1 juli staat er Mexicaans op het menu!

    xxx

  • 20 Juni 2007 - 20:51

    Piji :

    Och Raji, wat vliegt de tijd toch weer merk ik nu! Het zit er al weer bijna op voor je, maar wat heb je er een fantastisch iets van gemaakt, kleine duikmaster queen ;)
    Ik moet morgen heeel vroeg op ivm evenement dus ga naar bed nu maar niet voordat ik je nog HEEL VEEL PLEZIER toewens met je welverdiende vakantie ;) Geniet ervan en doe Shari de hartelijke groeten van me!
    Als je thuiskomt maken we snel een lekker curry voor je en zal er een Singa voor je klaarstaan :))) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: