Langzaam maar zeker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Langzaam maar zeker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Langzaam maar zeker

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

06 Mei 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd voordat ik tijd had om een nieuw bericht te plaatsen maar hier is ie dan. De reden dat ik het zo druk had (en heb) is dat ik al een heel eind ben gekomen in mijn opleiding tot meester! ik heb inmiddels alle zwemtesten afgerond (800 meter snorkelen en 200 meter een 'vermoeide duiker' duwen), verder heb ik al een paar duiken begeleid, met Katie in de buurt voor het geval dat..., een Nederlandse man met zijn Chinese schoondochter. Zij deden een proefduik en het meisje kon niet zo goed zwemmen dus die heb ik de hele duik mee moeten trekken onder water, terwijl ik de 'weg' moest vinden en mooie dingen moest aanwijzen. In een keer ga je dan een stuk sneller door je lucht dan anders!

En toen was het Koninginnedag. Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad. Ik heb er niks van gemerkt behalve dat ik een oranje rietje in mijn dagelijkse coffeeshake kreeg maar ik vermoed dat dat toeval was. :-)

Een paar dagen geleden heb ik mijn Fysiologie toets gemaakt en gehaald, nog 2 (ervaren) duikers begeleid en een aantal 'skills' gedemonstreerd, waarvoor ik ook geslaagd ben. Ik word nog een keer goed in het afdoen van mijn masker onder water!

Die dag waren er enorm hoge golven en de vloed kwam tot aan de trappen van de duikschool (daar waar we de duikspullen bewaren). Door de hoge golven was er een hutje van een barretje in de buurt ingestort en doordat er zo veel zand was verplaatst, kwam er ineens een longtailboot tevoorschijn die onder het zand begraven lag sinds de tsunami. Ook kwamen er brokken beton tevoorschijn van een massagesalon die daar toen stond.

's Nachts heeft het enorm gestormd, ik dacht dat het dak eraf werd geblazen! Ondanks de gedachte dat ik de dag erna weer moest duiken, toch weer in slaap gevallen.

En gelukkig was de storm grotendeels gaan liggen, ben tot nu toe nog niet 1x misselijk geweest op de boot! Misschien helpt het dat onze boot klein is dus minder geschommel en we zijn altijd erg snel op de duikplekken.

Die dag 2 Dive Masters begeleid en nog wat andere duikers. Tijdens de 1e duik ben ik die 2 DM's kwijt geraakt door de sterke stroming (ik had de andere kant op moeten zwemmen, oeps). Gelukkig is alles goed gekomen!

Later die dag de stresstest gedaan wat betekent dat je onder water alles moet omruilen met je buddy behalve je wetsuit en je gewichten. En dat alles terwijl je om de buurt van 1 regulator ademhaalt (om de buurt 2x ademhalen). Dus, zwemvliezen, masker en BCD (vest). Ik zag er een beetje tegenop maar het was eigenlijk wel leuk om te doen. Daarna heb ik de laatste zwemtest gedaan EN 2 theorie examens en alles gehaald!

Gister heb ik het Emergency Assistance Plan gemaakt (wat te doen in het geval van een noodgeval tijdens het duiken en dat in kaart gebracht).
Nu moet ik nog een onderwater plattegrond van een duikplek maken, het theorie examen over Dive Equipment en een refreshment cursus voordoen (want dat mag ik als Dive Master doen) en dan klaar! Nog even dus...

Gister ben ik ook van kamer gewisseld, deze is net wat leuker en heeft kastruimte en licht buiten. De prijs is ook lager maar mijn oude kamer zou deze maand ook een lagere prijs hebben. Foto's maak ik snel!

Aangezien ik nog steeds een soort slaafje ben, ben ik gister ingezet om een paar uur op het dochtertje van Jen te passen en een inventaris te maken van de shirts die we verkopen. Ach ja, er yijn ergere dingen. Het kindje (bijna 3) is erg makkelijk maar na 2 uur weet ik niet meer zo goed wat nog te doen na zandkastelen bouwen, tekenen en met een bal spelen.

Gisteravond mijn wekelijse massage gehad (heerlijk weer!), wat e-mails gedaan en gelezen dat Judith komt! Heeft haar oproep om donaties toch geholpen?

Tot de volgende keer maar weer en blijf vooral berichten sturen, erg leuk om te lezen!

RX

  • 06 Mei 2007 - 07:14

    Papa En Mama:

    Eindelijk weer eens een uitgebreid verhaal. Je hebt het maar druk, geweldig dat je het allemaal haalt ook nog! Hoe is het weer verder, buiten de storm e.d.? Hier is al sinds 1 1/2 maand of zo zonnig. We krijgen waarschijnlijk morgen weer eens regen. Alles in de tuin bloeit (te) vroeg. Maar wel heerlijk. We leven de hele dag buiten. Ik hoop dat je snel een flink aantal foto's plaatst! Heel veel groeten en dikke kus,
    papa en mama.

  • 06 Mei 2007 - 19:42

    Juji:

    Super dat je het allemaal in één keer haalt! Kan je mij begeleiden wanneer ik kom (oproep heeft weinig resultaat gehad ;-( maar ik kom toch!). En wie weet kan jij me van mijn maskerfobie afhelpen! Inmiddels heb je ook gelezen over een andere oproep van mij die wél resultaat heeft gehad; je kan nu 100 foto's plaatsen dus MAAK ER VOORAL GEBRUIK VAN! We zitten met smart te wachten op meer foto's!

    Wat een rare belevenis om dingen terug te vinden die al ruim 2 jaar begraven liggen in het zand. Het zal nog wel vaker gebeuren, hopelijk geen andere dingen dan materiele zaken! Beetje luguber idee maar misschien wel realiteit. Nou ja, ik hoop het snel allemaal te zien, de niet-lugubere zaken dan!

    xxx

  • 07 Mei 2007 - 11:53

    Nadine:

    Ha die Rachel,

    Gave verhalen vanuit PP (zal maar de nick-name gebruiken!). Geweldig dat het duiken zo voorspoedig loopt, betekent het nu je aan het eind van je masteropleiding bent gekomen je nu ook officieel MASTER bent? Klinkt wel heel stoer hoor! Bedenk me net dat je logboek er ook vast helemaal super uit zal zien ;)

    Geweldig dat je moeder en Judith langskomen! Helaas kan ik die week niet weg (mijn mams wordt 65!)..... had het natuurlijk heel leuk gevonden om te kijken hoe je het daar maakt. Een volgende keer beter ;)

    Heel veel plezier, groetjes uit een regenachtig Eindhoven

    Nadine

  • 08 Mei 2007 - 08:36

    Lies:

    dag bezig bijtje!! Ik zat al een tijdje op een berichtje te wachten.. Fijn om te horen dat ze je daar zo bezig houden, beter zo dan andersom. En af en toe iets mindere klusjes opknappen kom je vast en zeker ook wel overheen! Je wordt wel een echte duikpro zeg!! Ik ben een ontzettende scheiterd onder water, dus ik vind je erg stoer.. Ben je ondertussen ook al poep bruin of heb je geen tijd om te zonnen?!
    dikke zoen,
    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 55604

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: