Van Ubud naar Danau Batur/Gunung Batur - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Van Ubud naar Danau Batur/Gunung Batur - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Van Ubud naar Danau Batur/Gunung Batur

Door: Hylke/Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

03 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

3 oktober

Weer tijd om verder te gaan! We worden om 9 uur opgehaald door onze chauffeur. Er luxe om met een privé-chauffeur door Bali te gaan maar het Ov is er niet erg goed en gelukkig kunnen we het ons veroorloven. Alhoewel, erg duur is het niet voor onze begrippen. Hij brengt ons naar Gunung Agung maar via de toeristische route. Zo stoppen we na 10 min al bij de Elephant Cave.

De sarongs gaan weer aan/om en we gaan met de trappen naar beneden. Elephant cave is onderdeel van een tempelcomplex met een grot waarvan de ingang lijkt op een olifantenhoofd, met een grote fantasie. Het lijkt meer op de mond van een demoon. De naam komt waarschijnlijk van de rivier die daar dichtbij loopt; Sungai Petanu, ofwel Elephant river. Vreemd eigenlijk gezien er op Bali van oorsprong geen olifanten leven.

In de grot staat een beeld van de zoon van de Hindoegod Shiva, die met dat olifantenhoofd, Ganesha. Als je buiten verder afdaalt met de trappen kom je bij een boeddhistische tempel, of wat er nog van over is. Grote stukken zijn in de rivier gevallen en wij hadden ze niet gevonden als een mannetje, met het beste gebit dat ik ooit gezien heb, not, ons er niet op gewezen had. Natuurlijk moest hij foto's van ons maken en wilde hij ook op de foto. Kosten: 12 cent. Het is hier echt verschrikkelijk duur

• 09 Oktober 2015 - 12:01

Papa En Mama. :

Heerlijk weer, jullie belevenissen te lezen. Privé chauffeur, toe maar. En welk hotel nu?
    En warm natuurlijk. Hier is het aardig herfstweer. De bomen worden met de dag roder/kaler. Genieten jullie maar. Fijn dat we zo vaak een verslag krijgen. Xxxxxxxxx