Singapore- Gotto love this city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Singapore- Gotto love this city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Singapore- Gotto love this city

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 Januari 2016 | Singapore, Singapore

UPLOADED FROM THE AIR!
24-27 januari

Onze laatste paar dagen zijn ingegaan! Ik heb er gemengde gevoelens over. Soms ben ik het in- en uitpakken en reizen zat en heb ik zin om iedereen weer te zien maar als ik bedenk dat we bijna naar huis gaan, word ik ook wel een beetje verdrietig. Ik zei in het begin dat ik geen fan was van de Filipijnen maar ik moet mijn mening bijstellen. Het begon gewoon niet zo heel goed maar de mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam en de natuur is adembenemend mooi. Van het lokale eten ben ik nog steeds niet heel erg onder de indruk en de prijs-kwaliteitsverhouding van hotels is niet erg goed. Maar, dat gezegd hebbende, wil ik wel terug om delen te doen die we nu niet hebben gedaan. Drie weken is te kort voor dit grote en lastig bereisbare land.

De wekker op deze laatste dag in de Filipijnen gaat al om 5 uur. We vliegen pas om 13.30 uur door naar Singapore maar de volgende vlucht werd wat krap qua overstaptijd. In zeven minuten lopen we naar het vliegveld en we vertrekken zowaar op tijd. De stewardess zegt ons dat we om “50 minutes of the hour of seven in the morning” aankomen. Om tien voor acht dus. Maar, deze keer landen we zelfs te vroeg! We hebben dus meer dan genoeg tijd om te ontbijten en verhalen te schrijven (klein inhaalslagje- check!).

Het is zondag en de Filipijnen zouden de Filipijnen niet zijn als er geen kerkdienst op het vliegveld is. In de openbare ruimte staat een pastoor onder begeleiding van synthesizermuziek zijn verhaal te verkondigen. Er staan een hoop mensen bij, inclusief personeel. Een man van de schoonmaakdienst die blijkbaar geen tijd heeft om de dienst bij te wonen, slaat al lopende met zijn schoonmaakkar een kruisje.

Uren later landen we in Singapore. Wat een verschil met de andere bezochte landen. Het vliegveld is een oase van luxueuze winkels. Singapore is ook overgereguleerd. Zo kun je er geen kauwgum kopen (je zou maar een kauwgum op de grond gooien!), zijn er overal, echt óveral camera’s en mag je geen sigaretten invoeren. In de metro en daarbuiten wordt je voor van alles gewaarschuwd en overal over geïnformeerd. Er loopt veel politie rond, zowel geüniformeerd als in burger. Het gevolg is dat het een superveilige en superschone stad is. En daar is ook wel weer wat voor te zeggen.

Met de MRT metro gaan we naar de stad. Ons hotel is groot en modern met een kleine kamer die echter efficiënt is ingedeeld en mooi uitzicht heeft over de stad. We slapen dan ook met de gordijnen open. Dan gaan we de buurt in. We doen en duur drankje bij een barretje op Beach ave en gaan eten bij Mrs. Pho, een Vietnamees restaurantje. De pho (een soort soep) is alleen op maar wat we dan krijgen is heerlijk. Ik ben nu al fan van Singapore!

Na een nacht met leuk uitzicht gaan we met onze driedagen-metrokaart naar de Singapore zoo. De dierentuin is mooi opgezet, met semi-open gedeeltes. We zien veel dieren in de herhaling maar ook een aantal dat we nog niet eerder hebben gezien.

Met een bus en twee metro’s gaan we vervolgens naar Raffles Place. De bar waar we naartoe willen is nog niet open dus gaan we eerst naar het hotel om ons om te kleden. Wel zo leuk voor het avondprogramma.

In Bar Altitude doen we een drankje met zonsondergang én uitzicht op het hotel waar we morgen slapen, het Marina Bay Sands. Cadeautje voor ons eerste huwelijksjaar. Dineren doen we in een restaurant beneden met een kaas- en vleesplankje en een glas wijn.

Vandaag slapen we uit, ontbijten we in het hotel en checken uit. Met de metro gaan we naar het Marina Bay Sands, je weet wel, dat hotel dat uit drie torens bestaat met een soort schip op het dak dat de drie torens verbindt en daarop een grote infinity pool. Dat dus.

Inchecken kan nog niet dus we beginnen het feest met een taartje en koffie in de immense lobby. Dan lopen we naar de Gardens by the bay dat aan de achterkant van het hotel ligt. Een grote tuin met een soort reuzebloemen van staal die zorgen voor energie. Tussen de bloemen zijn hangbruggen zodat je van de een naar de ander kunt lopen.

Dan mogen we inchecken en gaan we naar onze premium kamer. Hij is supergroot, het bed ligt heerlijk en heeft kussens om in weg te zakken. De badkamer is ook enorm en heeft alles wat we wensen inclusief heerlijke fluffy handdoeken. Vanaf de 36ste verdieping hebben we een prachtig uitzicht over de gardens en de Singapore Strait. Aan de overkant zien we Indonesië.

We verkennen het hotel en de beroemde (en waarschijnlijk meest gefotografeerde) infinity pool. Het weer is niet zo goed dus we gaan er nog niet in. Als we terugkomen op de kamer liggen er rozenblaadjes in bad, hebben we zwanenhanddoeken met rozenblaadjes op bed en aardbeien in chocolade. Happy honeymoon!

In de middag lopen we naar de overkant naar de aangrenzende en bijbehorende shopping mall. Alle dure merken zijn aanwezig en gelukkig ook Zara.

We kleden ons om en gaan borrelen op het dak, voordat we gaan dineren. We doen weer inspiratie op het gebied van cocktails op en raken aan de praat met de manager. We krijgen een shotje tequila en hij doet gezellig mee.

Eten doen we in restaurant Spago van Wolfgang Puck. Dit restaurant ligt naast de infinity pool. En wat is het heerlijk! Ik heb vooraf knapperige spruitjes met burrata en copa di Parma en als hoofdgerecht Kaya toast: gebakken eendenlever met een pandan-kokosnootjamsandwich. Hylke heeft de Kaya toast als voorgerecht en kwartel als hoofd.
Als dessert delen we een Salted Caramel soufflé. Flesje wijn erbij en de avond is compleet. Ik heb in lange tijd niet zo lekker gegeten!

Met volle buiken en lichtelijk aangeschoten zoeken we onze kamer op. We zijn op tijd weer wakker en gehuld in badjas en slippers van het hotel (ik) nemen we de lift naar boven. Voor 9 uur liggen we in de infinity pool. Het is al best druk maar gelukkig is er een adult only gedeelte. Naomi van As en teamgenoot zijn er ook.

Terug op onze kamer genieten we van een roomservice-ontbijt, we nemen het er nog even van en maken nog even gebruik van onze kamer waar we een uur langer in mogen blijven dan normaal. We hebben Dubai nog maar dit is alvast een mooie semi-afsluiter!
Omdat we vannacht pas vliegen, gaan we nog even de stad in. In China Town doen we nog wat aankopen en een drankje en we eten een heerlijke hamburger in Potato Head Folk. Terug in het hotel halen we de flashpacks op en nemen de metro naar het vliegveld. De terugreis is nu echt begonnen.

Ik vind Singapore een gave stad, ondanks (of misschien wel dankzij) alle regels. In Singapore wonen heel veel nationaliteiten wat een mooie smeltkroes aan culturen oplevert en een enorme keuze aan restaurants met verschillende keukens. De mensen zijn erg aardig en behulpzaam. Het is wel een dure stad maar we hebben dan ook niet echt zuinig gedaan.