Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Lovina

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

04 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

4 - 6 oktober
We gaan weer naar de kust, in het noorden deze keer; Lovina. De chauffeur heeft vandaag zijn zoon meegenomen en met hem praten we over voetbal. Altijd een makkelijk onderwerp en hij weet veel van Europees voetbal (Hylke ook, ik niet). Afgelopen nacht heeft hij zelfs een Champions league wedstrijd zitten kijken. Geen wonder dat hij in slaap valt (de zoon, niet de chauffeur).

Over bergkammen bereiken we na een kleine 3 uur Lovina. Het kustdorpje dat bekend staat om het dolphin watching. Dus dat gaan we dan ook maar doen. Eerst een duik in het zwembad en het dorpje verkennen.

Vandaag gaan we met de scooter naar de GitGit waterval. Samen op 1 scooter, ik ben zo dom geweest mijn rijbewijs niet mee te nemen. Wel zo gezellig en het bespaart enorm! Voor een hele dag betalen we omgerekend nu slechts 3,60 euro! Dat tien kilometer op Bali best ver is, had ik kunnen weten. Hylke doet het echter goed, navigeert behendig langs de auto’s in het heuvelachtige gebied. Waar ook nog links wordt gereden! Na een half uur en zere billen later zijn we bij ‘de ingang’ van het pad dat naar de waterval leidt. Het lijkt wel Disneyworld hoe je langs allerlei souvenirs- en andere winkeltjes moet lopen voordat je bij een ‘attractie’ bent. De waterval is mooi en hoog, niet heel breed maar dat komt omdat het droogseizoen is. We lopen er even rond en gaan weer op de scooter terug. Na een duik in het zwembad om af te koelen, is het tijd voor een hapje en een drankje. Ik voel me niet heel lekker dus het wordt geen wilde stapavond. En we moeten vroeg op morgen om dolfijnen te spotten!

6 oktober
Om 7 uur worden we opgehaald door de kapitein van Beautiful Fish en we blijken met nog 4 Nederlanders op de boot te zitten. We betalen iets meer waardoor we een relaxtere boot hebben en een uur later vertrekken dan de andere boten (en dat zijn er veel). Naast dat we dan langer kunnen slapen, hebben de andere boten de dolfijnen al gespot zodat die klus ons bespaard blijft. Maar het allergrootste voordeel is dat wij als laatste boot bij de dolfijnen blijven.

En wat is het gaaf! Echt heel, heel bijzonder! Er zwemmen heel veel dolfijnen in onze buurt, echt tientallen en in de verte zien we nog veel meer vinnetjes. Wat een gave beesten. Ik bedenk me wel dat het voor die beesten ook geen pretje moet zijn, elke dag 20-30 boten die hen achterna varen. Maar wat gek is, ze blijven wel in de buurt en ze worden niet gevoerd. Ook wanneer we nog de enige boot over zijn, blijven ze in de buurt en als we een stukje verder varen, zwemmen ze mee langs de boeg. Zo gaaf dit!

En oh ja, het is 1-0 (Rachel vs zeeziekte). Wel met pilletje maar who cares. Ik ben blij!

Terug in het hotel, snel douchen, spullen verder pakken want we worden opgehaald en naar Sanur gebracht waar we de boot nemen naar Nusa Lembongan.

• 09 Oktober 2015 - 12:48

Papa En Mama:

Prachtig hè, die dolfijnen hebben wij ook eens meegemaakt, dat er wel 30 om onze boot zwommen. Schijnen ze toch wel heel leuk te vinden, anders maakten ze wel dat ze weg kwamen.

• 11 Oktober 2015 - 14:53

Judith:

Zoooo jaloers! Sowieso al op jullie reis maar die dolfijnen!!! En een geweldige foto trouwens!