Beroofd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Beroofd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Beroofd

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 Juni 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Na 2 heerlijke laatste daagjes op PP (zwembad, massage,...) heb ik met toch wel een brok in mijn keel afscheid genomen van PP. Laten we hopen dat het maar voor tijdelijk is.

Met de ferry ben ik naar Krabi gegaan om van daaruit met de bus naar Bangkok te gaan. De bus was niet druk met alleen maar Thaise mensen en ik kreeg, als enige 'farang', wat lekker fruit (Lychees en Lonko (?)) van het stel naast me. Een beetje kunnen slapen maar niet al te veel want erg comfortabel was het niet.

Om 5 uur 's morgens kwam ik in Bangkok aan en met de taxi ben ik naar een hotelletje gegaan. Daar kwam ik erachter dat al mijn cashgeld dat ik in een apart buideltje in mijn tas had gestopt verdwenen was. 18.000 Baht, zo'n 400 euro. BALEN! Moet gebeurd zijn toen ik in slaap ben gevallen in de bus alhoewel mijn tas de hele rit naast me lag. Je vraagt je dan af wie van de weinige mensen dat gedaan heeft. Heel erg shit.

Een paar uurtjes nog geslapen en ontbeten met Marie, een Ierse Dive Master die ik ken van PP, en haar Thaise vriend.

Maar geld gepind en een tattoo laten zetten tussen mijn schouderbladen. Geen echte, alhoewel ik daar wel aan heb zitten denken, maar een henna...

Nog een paar uur bij het zwembad gelegen en toen naar het vliegveld om Shari op te halen! Terug naar het hotel en wat gegeten en gedronken en een rondje gelopen over Khao San Road.

De dag erna (zondag) met de tuk tuk naar een aantal tempels (WATS); The Grand Palace (prachtig mooi!), Wat Pho en na een ferry-ritje van 5 minuten (kosten 3 Baht = 6 cent) naar Wat Arun. Daarna met de tuk tuk naar China Town en daar nog wat rondgelopen en lekker Padthai gegeten op straat.

Om 6 uur moesten we weer terug zijn bij het hotel omdat de trein naar Chiang Mai om half 8 zou vertrekken. Dus, spullen gepakt en met de taxi naar het station voor de nachttrein.

Wordt vervolgd!

RX

  • 24 Juni 2007 - 19:44

    Judith:

    Dat is flink .ut!!! Daar gaan je zuurverdiende centjes. Gadverdamme, en ook je vertrouwen in de medemens! Nou ja, hoop dat je laatste week toch heel erg leuk is en dat het niet een smet werpt op je verblijf in Thailand. Ben benieuwd waar jullie trouwens naar toe gaan. Nadine en ik hebben vandaag zitten dromen over onze trip naar Australië, hopen er zoveel mogelijk tijd uit te kunnen slepen op het werk!

    Tot snel ;-)

    xxx

  • 25 Juni 2007 - 06:10

    Rutger:

    Hallo schat,

    Wat ontzettend balen zeg!
    Wel fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt en nu weer naar het noorden gaat. Geniet er maar van, het is daar ook prachtig (was je er niet al?).
    Hier alles goed, ik verkeer mij in hypothekenland, ik kan je melden, Thailand is fijner.
    Kus,
    R

  • 25 Juni 2007 - 07:36

    Mama En Papa:

    Dat is echt héél erg balen. En dat terwijl ik altijd roep dat ik in Thailand zo'n veilig gevoel heb. En meteen zo'n bedrag. Pech, pech, pech. Zou "de dief" daar nou lol van hebben? Geniet toch maar van alle moois dat je te zien krijgt. En probeer een rapportje te krijgen van de politie, misschien ben je toch wel verzekerd voor een klein maximum bedrag cash, meestal is dat wel zo.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je 'n brok in je keel had bij het vertrek van PP. En ik ben héél; blij dat je tattoo een hennep is. Ik schrok me dood toen ik het las, gelukkig kwam toen erachter dat het een tijdelijke is.
    Dag lieverd, nog héél veel plezier en de groeten aan Shary.

  • 25 Juni 2007 - 13:44

    Lies:

    Wat een pech.. en dat net in je laatste paar daagjes. Shit hoor. Het is echt ongelofelijk dat ze het voor elkaar krijgen terwijl je tas gewoon naast je staat, die mensen zijn helaas erg handig... Ik hoop dat je nog wel kunt genieten van je vrije daagjes en dat je niet met een rot gevoel rond loopt nu! liefs, Lies

  • 25 Juni 2007 - 17:39

    Saskia:

    Hey Rachie!!

    Wat leuk om wat van je te horen, echt super! Bangkok is zo mooi vooral de tempels. Wat ga je verder doen? Ben je helemaal alleen daar? Hier mis je niets hoor, alleen maar regen en regen en saaiheid zeg maar. Dus blijf maar lekker in Thailand! Liefs, Sas

  • 25 Juni 2007 - 17:46

    Saskia:

    Hey Rachie!
    Wat leuk wat van je te horen, zeg maar te lezen. Wat balen man dat je gewoon van je geld bent beroofd. Dus, minder mee op zak nemen ;-) Bangkok vond ik echt super mooi vooral de tempels. Vergeet geen voetmassage te nemen in de tempel! Tot horens!

    Sas

  • 25 Juni 2007 - 18:01

    Anja:

    jee rachel wat goed van je, je bent weer eens verdwenen uit het Amsterdam, ik gun je een heel fijne trip..

  • 28 Juni 2007 - 19:08

    Henriette:

    Wat vervelend voor je. Aan het einde van je fantastische reis dat je beroofd wordt.Geeft altijd een domper, maar ik hoop dat het niet je laatste dagen verpest. Je hebt nog een paar mooie dagen voor de boeg. Kom je langs als je in Landgraaf bent. Nog veel plezier.

    Gr. Brian en Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

The long way to becoming a Dive Master

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2007

Laatste dag

29 Juni 2007

Romantisch

27 Juni 2007

In de jungle, the mighty ...

25 Juni 2007

Wat?

24 Juni 2007

Beroofd
Rachel

Actief sinds 06 Nov. 2006
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 55575

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 29 Januari 2016

Zuidoost Azië

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Peru here we come!

02 November 2011 - 09 November 2011

New York Marathon 2011

07 December 2008 - 02 Januari 2009

Panama

03 April 2007 - 04 Juli 2007

The long way to becoming a Dive Master

03 November 2006 - 20 December 2006

Guatemala, Belize & Honduras

Landen bezocht: