Kota Kinabalu- Flashpacken - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu- Flashpacken - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu- Flashpacken

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

20 November 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

20-26 november

Van Yangon in Myanmar gaan we naar Kota Kinabalu in Maleisië, een lange reisdag want we hebben een overstap in Kuala Lumpur. Het is best raar om weer zo’n enorm modern vliegveld te zien met luxe winkels en (jawel hoor, we zijn er weer!) een Starbucks.

We worden opgehaald door iemand van het hotel en na het inchecken en opfrissen, eten we een hapje in de buurt. Het is inmiddels half 9 en we zijn moe.

De dag erna zoeken we dingen uit voor het vervolg van onze reis en nemen we een lokale bus naar het centrum. Beetje winkelen, terrasje, rondlopen en eten op de night market. De vissen zijn hier zo vers dat ze nog lijkstijfheid hebben. En je kunt er niet alleen vis (en andere dingen) kopen, je kunt er ook eten. En dat doen we dus!

De boulevard verandert ‘ s avonds in é én groot concert. Alle bars hebben live muziek. En alles klinkt door elkaar. We blijven hangen bij een bar waar je verzoeknummers kunt indienen en mee kunt zingen. Dat eerste doen we wel, het meezingen laten we aan anderen over. Het is al laat als we de taxi terugnemen.

Na ruim twee weken gereisd te hebben door Myanmar met weinig rustmomenten, hebben we zin om het een paar dagen rustig aan te doen. We hebben dan ook een kamer in een luxe resort gereserveerd.

Vier dagen niks doen, lezen, beetje zwemmen, chillen, relaxen, luieren, chillaxen en flashpacken.

Ik durf het aan om in het hotel naar de kapper te gaan om nieuwe highlights te laten zetten (Marco, het kon echt niet meer langer! :-). Gelukkig lukt het en kan ik weer zonder pet over straat. Hylke slaat een paar balletjes op de driving range.

We verlaten het resort alleen om een halve dag naar het eilandje Sapi te gaan. We snorkelen, maken een kleine wandeling door de jungle, zien een paar aapjes, een (niet heel wild) zwijn met kleintjes en een varaan.

Dit is precies wat we nodig hadden en we zijn weer opgeladen om verder te reizen.