life in Paradise - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu life in Paradise - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

life in Paradise

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 September 2015 | Indonesië, Padang Padang

29 september

Vanmiddag gaan we naar Padang Padang, een dorpje vlakbij dat aan zee ligt. Eigenlijk hebben we geen zin om aan het strand te liggen, dus lopen we een beetje rond en staan ineens tussen de aapjes! Op nog geen 3 meter afstand zit een moederaap met haar jong en iets verderop slingeren aapjes tussen de rotsen en de bomen. We lunchen aan een van de weinige strandtenten (het is een klein stuk strand) en wandelen over de rotsen langs de kust en het steeds breder wordende strand. We zijn de enigen. Totdat we geluiden horen en we bij een heuse batcave zijn aangekomen! En als we het niet gehoord hadden, dan hadden we het wel geroken!. Voorzichtig sluipen we een stukje naar binnen en zien duizenden vleermuizen tegen het plafond zitten en tientallen die rondjes om elkaar vliegen. Een bizar gezicht.

We lopen snel verder over de met een soort zeewier (maar dan niet glad) bedekte rotsen totdat we bij een ander klein strandje zijn aangekomen met één barretje, één guest house en een surfplank verhuurder. We drinken een biertje en klimmen via stijle trappen naar boven, naar de weg. We lopen terug naar het 'centrum', drinken nog wat en nemen de taxi terug naar onze villa. Er is daar erg weinig te doen. Dus eten we ons bestelde eten (ook hier hebben ze een bezorgservice) lekker 'thuis' aan de bar.

30 september
Weer een heerlijke luie dag! Slapen, lezen, poolen, zwemmen, eten. En dat alles met een schitterend uitzicht. Ibu kookt weer voor ons vanavond: saté, nasi en groenten met kokos. Superlekker weer. Laatste avond hier! Helaas, maar we hebben ook wel weer zin om de neuzen uit de boeken te halen, de voeten uit de infinity pool en Bali verder te ontdekken.

• 02 Oktober 2015 - 16:06

Papa En Mama:

Inderdaad, klinkt allemaal paradijselijk! Geen foto's deze keer. Sjammer. Die aapjes, erg leuk.

• 02 Oktober 2015 - 17:04

Jan M. Muijs:

Niet van de appel eten! Veel plezier, Adam en Eva.

• 11 Oktober 2015 - 14:47

Judith:

Laatste keer dat je infinity pool mag schrijven dan!