Vertrek naar Panama! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Vertrek naar Panama! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Panama!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

07 December 2008 | Panama, Panama-stad

Zondag 7 december laat ik de kou en de regen achter in Nederland en vertrek naar Panama City. Het KLM toestel heeft genoeg beenruimte en ik heb eigenlijk niks te klagen totdat het 8 uur duurt voordat we weer wat te eten krijgen. Ach ja, als dat het ergste is....

In Panama City komen we een uur te vroeg aan, dus snel Jante sms'en, want zij komt me halen. Al snel is ze op het vliegveld en we (Alex, vriendje van Jante en Silvester, vriend van Alex, Jante en ik) vetrekken richting de stad.

Panama (officieel: Republiek Panama) met als hoofdstad Panama City is 75.517 km2 en heeft 2.839.177 inwoners. Dat zijn 81 inwoners per km2. Panama heeft 1518 eilanden, 1023 in de Caribische zee en 495 in de Indische Oceaan. De officiële munteenheid is de Balboa maar er wordt gewoon met Amerikaanse dollars betaald (en dat komt ook uit de pinautomaat).

Inmiddels is het donker geworden.
We worden afgezet bij bij het huis van Nelli, waar Jante woont, ik kleed me om en we gaan ergens wat eten met de inmiddels aangeschoven broer van Alex, Hector (zij komen alledrie uit Haiti en studeren/werken hier. Ze spreken een combinatie van Engels en Frans, door ons gedoopt in Frenglish). Na nog even over een kerstmarktje te hebben gelopen en boodschappen te hebben gedaan, gaat het licht langzaam uit bij mij en gaan we naar huis. Ik mag slapen in een bed dat naast de kamer van Jante is neergezet in de computer/waskamer. prima!

It's good to be here....