Coron en Manilla-tussenstops - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Coron en Manilla-tussenstops - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Coron en Manilla-tussenstops

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

18 Januari 2016 | Filipijnen, El Nido

18 januari

Hylke voelt zich nog steeds niet zo lekker dus we doen het rustig aan vandaag, we brunchen in het dorp en komen nog wat mede-expeditieleden tegen. We horen dat de karaoke geslaagd was gisteravond. Karaoke is een nationale hobby hier. Niet alleen in de Filippijnen trouwens, overal in Zuidoost Azië kom ik het tegen, maar hier is het wel heel populair. Het wordt iet alleen ’s avonds in de kroeg beoefend; in hotels is er soms een karaokeset en ook thuis ’s morgens gaan ze los.

Na de brunch lopen we terug, pakken onze spullen en gaan met een busje naar het vliegveld. De vlucht van Manilla is verlaat en geeft dus vertraging. Onze vlucht die weer terug gaat naar Manilla vertrekt vervolgens ook later omdat het te druk is in Manilla waardoor we daar nog niet kunnen landen. Manilla airport verwerkt meer vluchten dan ze aankunnen.

Onze flashpacks wegen meer dan 10 kg, en dat is het maximum aantal kilo’s dat we mogen inchecken voor het economy ticket. Al dacht ik toch echt dat we het duurdere ticket moesten nemen deze keer omdat het goedkoopste ticket niet meer beschikbaar was. Maar dat kan ik zo snel niet terugvinden. Dus, het wordt bijbetalen of ompakken. We beginnen met ompakken maar bedenken al snel dat het de frustratie en gedoe niet waard zijn. Dan maar iets bijbetalen. Toch later even nakijken of het wel klopt.

We komen aan in Manilla en het is nu wel superdruk in de stad, en het is filerijden van het vliegveld naar het geboekte guest house. We slapen voor 18 euro en krijgen een upgrade! In plaats van een gedeelde badkamer krijgen we een eigen badkamer. Dat we er gratis een aantal kakkerlakken bij krijgen had ze er niet bij verteld. En de megatrage WiFi ook niet. Als kers op de taart worden we getrakteerd op luide karaoke aan de overkant en een drukke straat onder het raam. Morgen de stad weer uit! We gaan naar Legazpi en Donsol.