Manilla- terug in de stad - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Manilla- terug in de stad - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Manilla- terug in de stad

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

02 Januari 2016 | Filipijnen, Manilla

2-3 januari

De wekker gaat alweer om kwart over zes. We gaan naar de Filipijnen! Vlak voor het boarden vraagt de grondsteward of we een retourvlucht uit de Filipijnen hebben. Uhm, nee. Oeps. Die hebben we dus blijkbaar nodig om het land in te komen. Het is te laat om het ter plekke nog te doen, de vlucht vertrekt zo, dus we gaan proberen om het voor de douane in Manilla te doen. Hadden we misschien die LP iets beter moeten lezen vooraf! Hierin staat gelukkig ook dat er zelden daadwerkelijk om gevraagd wordt. We zullen het zien.

Het lukt niet zo snel om de vlucht voor de douane te boeken dus we nemen het risico. Mij wordt helemaal niks gevraagd, aan Hylke vragen ze hoe lang hij van plan is om in de Filipijnen te blijven. Maar dat is het dan ook wel.

Met de taxi gaan we naar het hotel en dan gaan we de stad in. De eerste indruk is al een stuk beter dan Jakarta. Niet zo heel druk, fatsoenlijke stoepen om op de lopen, minder rotzooi maar wel een stinkende rivier. Het is vrij rustig op straat en sommige winkels en restaurants (inclusief een aantal Starbucksen) zijn dicht. Ik dacht eerst dat het kwam omdat het zondag is (de Filipijnen zijn voornamelijk katholiek) maar die theorie klopt niet want het is zaterdag. Misschien omdat het vakantie is.

Bij een mall (Greenhill) is het wel een stuk drukker. Het is een mooie en grote mall dat bestaat uit diverse gebouwen en heeft een buitengedeelte met allemaal terrasjes. Hylke rent eerst de Banana Republic in (leuke winkel!) maar we schrikken van de prijzen. Laat maar... Een terrasje dan maar. Ook hier liggen de prijzen hoger dan ik had verwacht. En ze spreken hier over het algemeen goed Engels! Dat is dan wel weer handig. Na het eerste terrasje lopen we nog even naar een ander gedeelte op zoek naar een GoPro. We hebben hier al eerder naar gekeken en ze zijn altijd duurder dan die we online in NL hebben gezien. En ook hier is hij (een stuk) duurder. Jammer. Dan gaan we maar wat eten en drinken En overleggen hoe we onze drie weken hier gaan invullen. We besluiten om morgen door te vliegen naar Cebu dus –lang leve WiFi- boeken vanuit het Spaanse tapasrestaurant gelijk maar een vlucht. Manilla doen we, als het uitkomt, voordat we terugvliegen naar Singapore.

• 03 Januari 2016 - 09:09

Papa En Mama:

Kort avontuurtje daar. Benieuwd naar het volgende.

• 03 Januari 2016 - 19:45

Judith:

Gaan jullie ook nog naar het noorden of alleen de eilanden? Is ook de moeite waard, de rijstterassen in Banaue en Sagada waar de doodskisten aan de rotsen hangen.

• 07 Januari 2016 - 12:41

Rutger:

Kom maar wel weer terug, ooit ;-)