Port Dickson- 24 hours of luxury - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Port Dickson- 24 hours of luxury - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Port Dickson- 24 hours of luxury

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 December 2015 | Maleisië, Port Dickson

15-16 december

Shit, we hebben een parkeerboete. We dachten het risico te kunnen nemen door snel eerst te ontbijten voordat we weg zouden rijden. Helaas. Gelukkig valt het bedrag van de bekeuring mee: 30 ringit (€6,50) maar we weten niet waar we hem moeten betalen en kunnen niet lezen wat er op staat dus we hopen maar dat we het bij het verhuurbedrijf kunnen regelen.

Vanuit Melaka gaan we met de auto naar Port Dickson en op weg er naartoe gaan we nog naar een Turtle sanctuary. Hylke kan nog net een slang van 1,5 meter die de straat oversteekt, ontwijken.

Helaas wordt de Turtle sanctuary verbouwt en kunnen we niet naar binnen. Aan de overkant is wel een hatchery, de ingegraven nesten. Een nest is net uitgekomen dus we zien wel een aantal krioelende mini's. Dat blijft leuk om te zien.

We gaan een nacht naar het Lexis Hibiscus Port Dickson. Van buiten een lelijk betonnen gebouw maar eenmaal binnen een mooi hotel. Mét vele kleine zwembadvilla’s. Dit is mijn kerstcadeau van Hylke. De villa heeft een enorme kamer, twee heerlijke bedden, een privé zwembad, een steam room én een vloer waar je doorheen kunt kijken!

Maar, voordat we in het zwembad springen gaan we op zoek naar een supermarkt. Er is hier namelijk verder niks in de buurt en de restaurants van het hotel schijnen niet supergoed te zijn. Bovendien; wie wil nou zijn kamer uit als je zo veel luxe hebt! Het idee is dus dat we wat lekkere dingen kopen en gaan picknicken op ons terras. We vinden een Giant supermarkt die wel groot is maar niet helemaal dingen heeft die we zoeken. Dus, met een fles wijn, chips en blikjes ice coffee gaan we terug. We borrelen en zwemmen en eten ’s avonds toch maar in het Japanse restaurant van het hotel. En het eten is best lekker gelukkig.

Na het ontbijt (ice coffee en mangosap) rijden we richting het vliegveld van Kuala Lumpur. We vliegen vandaag naar Jakarta, Java. Maar eerst moeten we een tankstation vinden zodat we de auto gevuld kunnen afleveren. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Een tankstation dat aangegeven staat blijkt niet meer open te zijn, we zien een bordje waarop aangegeven staat dat er een tankstation in de buurt moet zijn, maar daarna zien we geen bewegwijzering meer. Inmiddels zijn we al drie keer langs het verhuurbedrijf en de terminal gereden. OK, dan maar even stil staan om op Google Maps te kijken waar een tankstation is. We staan net langs de kant als een politieagent op een scootertje naast ons komt staan. Schijnbaar zijn we een rijbaan opgereden die alleen voor VIP’s is. Raar verhaal en hij is niet vatbaar voor ons zielige toeristenexcuus. Nee, een bekeuring krijgen we! Het kost ons 300 ringit (65 euro), maar, geeft hij aan, als we het direct aan hem betalen dan is het maar 150. Ha ha, corruptie van de eerste hand! We kiezen eieren voor ons geld en gaan akkoord. Hij geeft Hylkes rijbewijs terug en zegt iets wat we niet helemaal snappen. Ik wil het rijbewijs alweer opbergen maar, komen we uiteindelijk achter, het is de bedoeling dat we het rijbewijs weer aan de agent geven mét het geld erbij. Dan valt het namelijk minder op ofzo. Overbodig om te zeggen dat we geen afschrift krijgen.

Uiteindelijk vinden we dan ook dat tankstation en leveren we de auto in. De parkeerboete van vanochtend kunnen we inderdaad betalen aan Avis, met 50 ringit administratiekosten. Mmm, dat is meer dan de bekeuring zelf. Nou ja, gelukkig was het hotel goedkoop. :-)
Met KLM vliegen we naar Jakarta. Dit vliegtuig komt uit Amsterdam en maakt een tussenstop in KL waarna hij doorvliegt naar Jakarta. We drinken er maar een wijntje op.

• 26 December 2015 - 10:21

Judith:

Oh oh, wat is dat toch triest dat mensen zich geroepen voelen om toeristen uit te buiten. En dan vooral mensen met een bepaalde macht zoals die politieagent die ook wel weet dat jullie niets anders kunnen dan betalen. Maar ja, gelukkig was het hotel goedkoop

• 26 December 2015 - 10:22

Judith:

Het was leuk jullie te zien en te spreken! xxx