Langkawi- een paar dagen chillen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Langkawi- een paar dagen chillen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Langkawi- een paar dagen chillen

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 Oktober 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

29 oktober-2 november

We hebben zin om een paar dagen rustig aan te doen en pakken een vlucht van Penang naar Langkawi. De afstand is zo kort dat er geen zuurstofmaskers aan boord zijn. We vliegen namelijk niet hoog genoeg om ze nodig te kunnen hebben.

We hebben vier nachten geboekt in het Panji Panji resort. Bij booking.com staat het resort hoog aangeschreven, mede door de dienstverlening.

Dat merken we direct aan de manager die ons ophaalt en ons in vogelvlucht het eiland laat zien, voordat we naar het hotel gaan. Het hotel zelf is erg mooi. Het zit in een rustig stukje, buiten het centrum, en heeft 12 huisjes met elk twee kamers (boven en beneden). Er is een zwembad en we kunnen er fietsen lenen om het dorp mee in te gaan. Voor de komende twee dagen regelt hij een scooter.

’s Avonds verkennen we de hoofdstraat en eindigen bij een cocktailbarretje. Kalawi is een duty-free zone, alcohol is hier dus nog goedkoper dan elders in Maleisië.

De dag erna gaan we op ontdekkingstocht. Het eiland is best groot maar er zijn weinig grote wegen dus verdwalen lukt niet snel. We gaan van de doorgaande weg af door de verschillende woonwijken. De een lijkt best chic te zijn maar er zijn ook genoeg boerengehuchtjes.

We lunchen in een lokaal restaurant met prachtig uitzicht over de baai en kleine eilandjes. Twee mie met gebakken ei en twee drankjes kost ons 3 euro. ‘s Avonds ruilen we de scooter om voor de fietsen en rijden we in 5 min het centrum in.

We gaan het eiland verder verkennen met de scooter. We rijden naar de plek van de ‘seven waterfalls’. We kiezen de onderste uit en na enkele enigszins agressieve aapjes getrotseerd te hebben die ruzie maken over een chipszak, is het heerlijk om af te koelen in het water. De waterval is niet heel groot maar dit is wel een relaxte plek. Na een half uurtje badderen gaan we door, er is nog meer te doen!

Vanuit de Oriental village (een soort mini-pretpark met zelfs Donald Duck met wie je op de foto kunt) gaat er een gondel de hoogte in. Boven aankomen is er ook nog een walkway naar een andere berg. Hylke gaat niet mee en het mooie uitzicht film ik voor hem.

’s Avonds fietsen we naar het centrum om te eten en naar onze tijdelijke stamkroeg, het cocktailbarretje, te gaan. We zijn niet de enigen die dit als tijdelijke stamkroeg hebben gebombardeerd. De drie avonden dat we er zijn, kletsen we met een Iers stel.

We gaan ook nog een ochtend kanoën door de mangroves. We hebben een leuke gids en zijn samen met een Amerikaans stel dat in Afghanistan werkt en elke zes weken verplicht even weg moet om bij te komen. Eerst varen we een stuk met een grote boot waarna we overstappen op kano's. We moeten even inkomen maar dan gaan we best goed. Het voordeel van de kano’s is dat je veel verder de smalle waterweggetjes van de mangroves in kan. Het water staat soms laag dus we moeten ons af en toe los wrikken van de bodem.

Boven ons vliegen adelaars die door de andere boten gevoerd worden. De mangroves zijn prachtig maar het is wederom superwarm. Onze benen bedekken we maar met de meegebrachte doeken.

Terug hij het beginstadium, tevens een fishfarm, krijgen we een lekkere lunch en varen we terug met de grotere boot.

Uiteindelijk is van het echte relaxen niet veel gekomen; we hebben niet aan strand of zwembad gelegen maar wel rustiger aan gedaan.

Morgen vliegen we eerst terug naar Penang en daarna door naar Bangkok.