Penang- Food capital of Malaysia - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Penang- Food capital of Malaysia - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Penang- Food capital of Malaysia

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

27 Oktober 2015 | Maleisië, Penang

27-29 oktober

Met een grote bus gaan we van Tanah Ratah (Cameron highlands) naar Penang/George Town. Penang staat bekend als de Food capital of Maleisië. Heel ironisch dat ik net nu snotverkouden ben en niks proef.

We maken een wandeling door de stad, kopen de halve pharmacy leeg, doen een wasje en een terrasje en verder vrij weinig behalve chillen en een filmpje kijken op de kamer. In 2 dagen tijd snuit ik er een 10-pack zakdoekjes doorheen.

We nemen de lokale bus naar een plek waar je met een treintje de berg op kunt. We hebben vanuit hier een prachtig uitzicht over de omgeving.

Er zijn hier ook halfopen riolen. Naast de stoep liggen brede stukken beton waaronder het riool loopt. Maar niet alles is bedekt. We lopen nietsvermoedend door de straten als Hylke wat hoort. Hij kijkt en ziet nog net dat een soort krokodil zich omdraait om van het open gedeelte van het riool weer naar het overdekte deel te gaan. Ik zie hem nu ook. Wat een bizar gezicht! Afgaand op het achterlijf moet hij wel 1,5 meter lang zijn! Later horen we dat het een veraan moet zijn geweest. Zelfde familie en creepy blijft het!

• 21 November 2015 - 10:46

Rutger: