Kuala Lumpur- onverwachtse ontmoeting - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur- onverwachtse ontmoeting - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur- onverwachtse ontmoeting

Door: Hylke (Rachel)

Blijf op de hoogte en volg Rachel

19 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

19-23 oktober

Na Indonesië gaan we naar Kuala Lumpur, Maleisië. Wat een waanzinnige stad. Schoon (soort van), heel hoge gebouwen en goed openbaar vervoer. Een verademing na de GVB van Indonesië. Vanaf het vliegveld nemen we de trein, met airco, naar het CS van KL. Nog even een metro naar China Town en daar ligt op 5 minuten lopen ons hotel, the Red Lantern. Een leuk hotel, midden in China Town met, verrassend genoeg, heel veel rode lantarentjes. We hebben een kamer met (indoor) veranda die we gebruiken om onze tassen neer te zetten. De kamer zelf is er te klein voor.

Na het ontdekken van de omgeving gaan we eten in een restaurant dat wordt aanbevolen door de Lonely Planet. Het is even zoeken maar dan heb je ook wat, het Old China Café is gehuisvest in de gildekamer van de Selangor & Federal Territory Laundry Association. En het eten is nog lekker. De zoektocht er na toe is wel interessant, zeker als we een straatje in willen lopen en iemand zegt: “You don’t want to go in there.” Dat doen we dus maar niet.

De volgende dag eerst ontbijten wat een kleine teleurstelling is. Gelukkig heeft Rachel haar potje Nutella bij zich en komt het goed. De koffie daarentegen is wel erg goed, uit een echt espressoapparaat. Hierna doen we wat een goede toerist betaamt; de hop-on-hop-off bus. We maken een rondje door de stad waarbij we onverstaanbare toelichting krijgen door de hostess. Wij zitten namelijk boven, buiten en in het drukke verkeer met een wat minder goed luidsprekersysteem. We stappen uit bij het Birdpark, erg leuk, zelfs Rachel (een niet-zo'n-vogel-liefhebber) vindt dat. Een mooi opgezet park dat niet al te druk is. En natuurlijk stappen we ook even uit bij de malls bij de Petronas Towers. Niet normaal hoe groot deze mails zijn en welke merken er zitten:, van Louis Vuitton tot Zara. Niet goedkoop jammer genoeg.

Zo’n hop-on-and-off-bus lijkt suf maar is wel effectief om een goed overzicht van een stad te krijgen. We weten gelijk waar we de volgende dag naar toe moeten gaan. Even met het thuisfront bellen waar ik hoor dat mijn broer, Bas, ook in KL zit! We spreken gelijk af om samen te eten in een Indiaas restaurant. . Wat een toeval en een zeer mooi samenzijn.

De volgende dag gaan we naar het sultan house en willen we naar een oude moskee, maar die is helaas niet open voor het publiek