Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rachel Van der Werf - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 Oktober 2015 | Indonesië, Ubud

1,2 oktober

We worden naar het plaatsje Ubud gebracht, volgens toeristische info het cultureel centrum van Bali. Misschien was dat het ooit maar wij zien het niet echt. Ja, er zijn tempels maar die zijn overal. Of zijn het de vele musea en galerijen waar we niet naartoe zijn gegaan? Wat we vooral zien zijn yogamatjes, restaurantjes met biologisch/vegetarisch/veganistisch eten, enkele markten en veel verkeer. Het schijnt dat het Pray-gedeelte van de film Eat, Pray, Love met Julia Roberts hier in de buurt is opgenomen. Waarschijnlijk heeft dat het oorspronkelijke toch wat rustiger dorpje geen goed gedaan. Voormalige voetbalvelden aan de rand van het stadje zijn al omgebrachte tot parkeerplaatsen. Desondanks blijft het verkeer doorgaan, al zijn er ook heel veel scooters.

Wij vermaken ons echter wel. Nadat we zijn ingecheckt in onze superior room, met twee bedden waarvan een met een berendeken, verkennen we het dorpje. Aan het eind van de dag (na de biologische maaltijd) lukt het mijn langverwachte massage en pedicure te scoren. Eenmaal in de salon zie ik dat ik nog een andere optie heb:

“De Secret Woman treatment van 1,5 uur: aim to maintain the clean lines of the female sex organ as well as the prevention of cervical cancer. Eliminating odors from within and out of the mouth of the uterus.” En dat voor slechts 150.000 rupia, ongeveer 9 euro!

Ik ga toch maar voor een pedicure en schoudermassage en duik dan in mijn berenbed.

De dag erna moeten we van kamer wisselen omdat we eigenlijk een luxe kamer hadden geboekt en dit wordt voor ons gedaan terwijl wij enkele tempels bezoeken. Bali is overwegend Hindu en er zijn zeer veel ceremonies. Hylke en ik moeten beide een sarong dragen in de tempels. Meestal mag je ze lenen, soms vragen ze er een donatie voor.

In de middag gaan we naar het Monkey Forest met je raadt het al, veel aapjes. Makaken (of Bali long tail monkeys) wel te verstaan. Ze leven hier semi in het wild/in de jungle. In het bos ligt ook de Pura Dalem Garung tempel die ons doet denken aan Indiana Jones. Erg gaaf om te zien en erg leuk om al die aapjes van zo dichtbij te bekijken!

• 06 Oktober 2015 - 07:07

Boukje:

Wat ontzettend leuk, hyl en Rachel om jullie reis op deze manier mee te beleven! Geniet ervan! Liefs Boukje

• 06 Oktober 2015 - 08:44

Jan M. Muijs:

Hebben jullie de Lonely Planet-editie Bali niet gelezen? Ubud is 'Hipster Heaven'. Of was het 'Hindu Heaven'? :-) Veel plezier en pas goed op elkaar. Groet.

• 06 Oktober 2015 - 09:09

Papa En Mama:

Heel leuk weer wat van jullie te horen. Heerlijk, hè, zo'n massage. En jullie in een sarong. Kun je daar een foto van posten? Lijkt ons de moeite waard.

• 11 Oktober 2015 - 14:50

Judith:

Secret Woman treatment of berendeken...., moeilijke keuze! Beide hilarisch, dat dan weer wel. Ik krijg iedere avond/nacht een ingeklemde benenbehandeling van Miep en Truus, ook zeer de moeite waard (en gratis!) :-)